Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja zabieraka sprzegla S38
Autor Wiadomość
Ambero25 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Piotr
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Regulacja zabieraka sprzegla S38
Witam , mam problem maly ale strasznie irytujacy ze sprzeglem , zrobilem remont generalny silnika S38 , wlecial nowy kosz z prl ZMD , wspolczesne nowe sprzeglo z tarczami i przekladkami , do tego nowy zabierak z epoki ZMD, nowa sprezyna i zamontowalem na to pierscien osadczy zabieraka do wewnatrz kosza czyli z malym luzem , w sumie luzu niemierzylem wtedy bo zasugerowalem sie filmikiem montazowym z gmoto i wszystko ze sprzeglem dziala ok ale problem pojawia sie na zimnym silniku taki ze wciskajac sprzeglo nie moge obrocic lekko pedalami jak na innych filmikach widzialem , dopiero bo drugim trzecim obrocie jak gdyby sprzeglo rozlacza skrzynie i wtedy moge obrocic pedalami " do startu " , problem znika oczywiscie jak olej sie rozgrzeje i moje pytanie jest takie : czy pomoze zmiana pierscienia w druga strone w strone dekla tak zeby zwiekszyc luz na koszu ? Olej w skrzyni jak fabryka przykazala Lux 10 , na hipolu dodam ze tak samo bylo . Wszystko sprawdzone zlozone ksiazkowo ma ktos jakies sugestie czy pomoze zmiana kierunku pierscienia czy po prostu nowe grubsze tarcze i dlatego tak blokuje i nierozsprzegla od razu po wcisnieciu sprzegla ??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2024 23:46:24 przez Ambero25.)
17-03-2024 23:44:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #2
RE: Regulacja zabieraka sprzegla S38
Ja duellsy szlifowalem na płycie traserskiej o jakieś 0,8mm i dopiero było ok sprzęgło.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
18-03-2024 01:10:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ambero25 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Piotr
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Regulacja zabieraka sprzegla S38
Moze faktycznie tu lezy problem bo duellsy sa deko grubsze od oryginalnych tarcz , teoretycznie zmiana kierunku pierscienia powinna pomoc bez szlifowania tarcz ? Albo jezdzic az sie tarcze troche zuzyja ... ?
18-03-2024 10:33:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #4
RE: Regulacja zabieraka sprzegla S38
To są spiekane tarcze, więc bardzo długo musiałbyś jeździć żeby się zuzyky. To nie korki że wystarczy scisnac na czymś płaskim żeby stały się węższe.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
18-03-2024 11:19:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ambero25 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Piotr
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Regulacja zabieraka sprzegla S38
Z tego co pamietam to u mnie zwykly korek jest to moze nawet nie duellsa bylo a polskiej produkcji zamiennik ....
18-03-2024 13:04:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: Regulacja zabieraka sprzegla S38
To jeśli korkowe to możesz je po namoczeniu w oleju scisnac na płycie traserskiej na jakiś czas.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
18-03-2024 18:17:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam :-) Romeciarzy!
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 23:29:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 21
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: olon
Wczoraj 22:50:28
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1467
Ogar 202 skrzywiony refle...
Ostatni post: Marianoza
Wczoraj 22:12:12
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 18:09:25
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 18034
Czy to ulep
Ostatni post: romek
Wczoraj 09:44:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 117
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 141
Jubilacik
Ostatni post: zaz
23-05-2024 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 165
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
23-05-2024 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 113
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 180
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 180
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1461
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
22-05-2024 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 642
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12913
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32885
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15562

Reklama