Tuningowy tłok
|
Autor |
Wiadomość |
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
Tuningowy tłok
Jakie polecacie tłok do Rometa, chodzi mi o takie z innych motorowerów które by poprawiły osiągi, słyszałem że tłok z hondy dio się dobrze nadaje, ale te tanie wydają mi się podejrzanie tanie a zaś te drogie meteor są za drogie, też czytałem że z simsona duo dobrze chodzi ale ciężko takie dostać na allegro i nie wiem czy przypadkiem z s50 nie jest taki sam, bo wiem że pasuje bo próbowałem.
http://allegro.pl/tlok-honda-dio-tact-ba...69173.html o ten tani mi chodzi, wygląda fajnie ale czy warto?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2013 01:07:26 przez Kanilox.)
|
|
25-08-2013 01:02:59 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Tuningowy tłok
(25-08-2013 01:10:39)nie_mientki napisał(a): Czyli ma pasować, nie być tani, nie być drogi i poprawiać osiągi?
Uparłeś się na rasowanie polskiego silnika czy chcesz po prostu więcej mocy? Bo jeśli to pierwsze-długa, żmudna i kosztowna zabawa. Bez gwarancji sukcesu.
Jeśli to drugie to po prostu zmień silnik na jakiś cywilizowany od szwaba albo japońca.
Choćby duże były chęci z g...wna bata nie ukręci. I idę spać.
Może być tani, tylko czy niska cena nie oznacza niskiej jakości.
Uparłem się na rasowanie (chociaż zastanawiam się nad zamianą na 139fmb) i mam już zrobione wszystkie proste przeróbki typu podkładka pod cylinder itp, dużo mnie to też kosztowało a efekty rzeczywiście są takie sobie, miałem chiński tłok skrócony o 3 mm od dołu i prawdopodobnie wypadło zabezpieczenie i wyżłobiło rysę więc szlif i nowy tłok, pomyślałem że jak kupować nowy tłok to jakiś inny dlatego pytam na forum.
|
|
25-08-2013 01:17:23 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
|
25-08-2013 01:29:53 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
|
25-08-2013 01:34:05 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
|
25-08-2013 01:35:35 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,747
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
|
25-08-2013 10:26:42 |
|
|
szkp
Uczeń
Liczba postów: 279
Imię: Krzysiek
Skąd: Grodzisk Maz.
Pojazd: Inny
|
RE: Tuningowy tłok
Tak ogólnie to w jakim celu chcesz wymieniać tłok? Czytałeś choć trochę o usprawnianiu dwusuwów, czy błądzisz "we mgle"? Bo mam wrażenie, że to drugie.
Zmieniając tłok zmienisz czasy otwarcia okien, ale zmienisz je na chybił trafił, albo wcale. Najważniejsze jest dokładne wyliczenie czasów (i powierzchni) otwarcia okien dla danego silnika (i zwykle jedynie pod jedną prędkość obrotową), następnie korekta i modyfikacje tych okien, potem zmiana/ dopasowywanie osprzętu etc. A jedyne zmiany w tłoku to albo podcięcia płaszcza w celu ułatwienia przepływu gazów/ zmiany czasu przepływu, albo zabiegi polegające na odchudzeniu tłoka. A zmiana tłoka na "inny" nawet bez zmierzenia go i porównania ze starym, nie ma najmniejszego sensu.
Zrobiłeś podkładkę pod cylinder, ale czy splanowałeś też głowicę o taki sam wymiar? jeśli nie, to owszem, przyspieszyłeś nieco otwarcie i zamknięcie wydechu i płuków, opóźniłeś otwarcie ssania (żeby temu zapobiec w opracowaniu jest chyba zaproponowane podcięcie tylnego płaszcza tłoka), ale równocześnie zmniejszyłeś stopień sprężania o walec wysokości 1,5mm...
A co do ścinania płaszcza tłoka o 3mm, czy było to podparte jakimkolwiek obliczeniem/ symulacją? Jeśli nie, sam sobie odpowiedz, czy mogło dać efekt.
EDIT:
A co do firmy PISTON, firma sprzedająca tłoki marki " tłok" raczej nie jest zbyt uznana
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2013 11:13:47 przez szkp.)
|
|
25-08-2013 11:10:15 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Tuningowy tłok
(25-08-2013 11:10:15)szkp napisał(a): Tak ogólnie to w jakim celu chcesz wymieniać tłok? Czytałeś choć trochę o usprawnianiu dwusuwów, czy błądzisz "we mgle"? Bo mam wrażenie, że to drugie.
Zmieniając tłok zmienisz czasy otwarcia okien, ale zmienisz je na chybił trafił, albo wcale. Najważniejsze jest dokładne wyliczenie czasów (i powierzchni) otwarcia okien dla danego silnika (i zwykle jedynie pod jedną prędkość obrotową), następnie korekta i modyfikacje tych okien, potem zmiana/ dopasowywanie osprzętu etc. A jedyne zmiany w tłoku to albo podcięcia płaszcza w celu ułatwienia przepływu gazów/ zmiany czasu przepływu, albo zabiegi polegające na odchudzeniu tłoka. A zmiana tłoka na "inny" nawet bez zmierzenia go i porównania ze starym, nie ma najmniejszego sensu.
Zrobiłeś podkładkę pod cylinder, ale czy splanowałeś też głowicę o taki sam wymiar? jeśli nie, to owszem, przyspieszyłeś nieco otwarcie i zamknięcie wydechu i płuków, opóźniłeś otwarcie ssania (żeby temu zapobiec w opracowaniu jest chyba zaproponowane podcięcie tylnego płaszcza tłoka), ale równocześnie zmniejszyłeś stopień sprężania o walec wysokości 1,5mm...
A co do ścinania płaszcza tłoka o 3mm, czy było to podparte jakimkolwiek obliczeniem/ symulacją? Jeśli nie, sam sobie odpowiedz, czy mogło dać efekt.
EDIT:
A co do firmy PISTON, firma sprzedająca tłoki marki "tłok" raczej nie jest zbyt uznana
Wszystko było robione dokładnie według poradnika Sałka, więc chyba to było już wcześniej wyliczone.
Jest podkładka pod cylinder, splanowany cylinder, splanowana głowica, podwyższone okno wydechowe, złagodzone okna płuczące od wewnątrz, grubsze kolanko i gaźnik z przelotem 14,5mm.
3mm jest napisane w poradniku, a jednocześnie mi wiadomo że czym krótszy tłok od doły tym dłużej otwarte okno dolotowe więc więcej mieszaki nabierze silnik.
Teraz równie dobrze mogę kupić tłok pseudotuningowy do rometa na 55ccm tylko właśnie o to chodzi czy nie lepiej odrazu kupić jakiś lepszy tłok od innego motoroweru np, simsona s50 czy hondy dio.
|
|
25-08-2013 11:25:20 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Tuningowy tłok
(25-08-2013 11:31:35)szkp napisał(a): W takim razie okej. W opracowaniu był jeszcze liczony wydech- bardzo ważna rzecz, i wypełniacze na wał- też nie bez znaczenia. Więc co do tłoka, raczej kieruj się jego wymiarami. Moim zdaniem najlepiej kupić oryginalny (w miarę dobrej jakości), i jeśli chcesz się bawić w przeróbki, dopasować jego wymiary do potrzeb silnika, a nie próbować zaadaptować tłok od zupełnie innej konstrukcji.
Liczonego wydechu nie mam bo by wystawał poza obrys motoroweru, a wypełniaczy na wał nie dawałem bo mam oryginalnie ten wał bardziej pełny a nie grzybek.
Nie wiem czy zabezpieczenie nie wyżłobiło tak głębokiej rysy że będę musiał odrazu na 40mm zrobić szlif, a do rometa jest tylko 39 albo 40, a do dio jest jeszcze 39,25 39,50 itp.
|
|
25-08-2013 11:37:47 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Tuningowy tłok
Okazało się że cylinder jest cały i nie trzeba robić szlifa, jednak tłok jest zatarty, da się jeździć ale wolał bym wymienić, a pierścienie są do wymiany bo po prostu po 1000km się zużyły.
Chyba kupię ten zestawik http://allegro.pl/honda-dio-50-af18-tlok...24063.html
|
|
03-09-2013 00:00:29 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|