Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Szlif cylindra
|
Autor |
Wiadomość |
Błażej
Zawodowiec
Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
|
RE: Szlif cylindra
(04-02-2013 18:28:09)Artur napisał(a): w każdej szlifierni to zrobią.
Wtf ? szlifierni ?
Cytat:"ccm"? Nie słyszałem o takiej jednostce, przynajmniej w Polsce.
Skoro nie słyszałeś to wpisz sobie w google i sprawdź zanim skomentujesz kogoś. ccm. Całe allegro się roi od tytułów aukcji 60 ccm, 150 ccm i tak dalej.
Ale Arturek nie słyszał i musi napisać to. Chciałeś pokazać coś ? Chciałeś pokazać jaki to ty jesteś kozak i znawca ?
Cytat:w 50 ccm masz
nominał 38mm
pierwszy szlif 38,25
drugi szlif 38,50mm
trzeci szlif 38,75
Czwarty szlif 39
Potwierdzam to co napisane jest tutaj. Chciałbym dodać, że nominalne tłoki i cylindry (nominał czyli brak szlifu konkretnego średnica 38 mm)
W Rometach, Komarkach mają swoje oznaczenia NC, NB, NA
Gdzie teoretycznie mają one 38mm ale tak szczerze mówiąc to NC jest najmniejszy a NA największy w kategorii nominałów. Tu chodzi o wielkości rzędu 0.015 mm, ale jednak przy pasowaniu zużytego NC można zastosować nówkę NA i poprawi ona jeszcze nominał czyli "coś tam pomoże"
Warto dodać, że tłoki Rometów typu pegaz, kadet, 50T1, ogar są na szlify co właśnie 0.25 co napisał już kolega powyżej
I idzie to tak jak on napisał, ale już Chart i nowsze ogary z końca produkcji
mają tłoki co 0.50 mm czyli
Nominał 38 mm
I R1 szlif 38.5 mm
II R2 ma już 39mm
III R3 39.5 mm
IV szlifu nie widziałem i nigdy nie miałem w rękach ZMD. Ogólnie nie ma oryginałów na IV szlif.
Tutaj za IV szlif robią prywaciarskie pseudo "60" czyli 40 mm i można zrobić szlif. Tuleja jest na tyle gruba, że bez obaw można
Chciałbym jeszcze dodać, że jak ktoś chce zrobić szlif to najpierw kupuje tłok.
Idzie z tym tłokiem do zakładu gdzie robią szlify i prosi o wykonanie z pasowaniem równo 0.05 mm
Większego nie radzę robić pasowania typu 0.08-0.09. Jest to za duże pasowanie i niestety docieranie będzie nudne i nie przyniesie efektu jakiego chcemy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2013 21:14:25 przez Błażej.)
|
|
04-02-2013 21:10:30 |
|
|
Simon
Ogarnięty Chartcore
Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Szlif cylindra
(04-02-2013 21:31:40)Błażej napisał(a): Jak to nie. Przecież starsze komarki (50t1 oraz stare motorynki, sztywniaki i żaki) miały co 0.25 mm
To były te tłoki tak zwane długie
Uwierz
Rozmawiałem z pewnym miłym Panem i wytłumaczył mi delikatnie że to bzdura by Państwowe zakłady robiły tłoki na szlif co 0.25mm. Bynajmniej ja w swoich poszukiwaniach tłoka 38,75 mm napociłem się lecz nie znalazłem ZMD. Zawsze były to tłoki napisane jak wyrzej w moim poście
Bynajmniej nie zamierzasz się z nikim sprzeczać bo nie jestem rozeznany aż tak w temacie , ani nie mam nalezytego doświadczenia
Reasumując podzieliłem się tym co wiem, ale Błażej ma jednak w tych sprawach większe doświadczenie .
Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2013 21:45:56 przez Simon.)
|
|
04-02-2013 21:41:10 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|