[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
|
Autor |
Wiadomość |
DanielGP
Wyciek jest dobry :D
Liczba postów: 74
Imię: Daniel
Skąd: Warszawa - Błonie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
Pewnie każdy użytkownik Ogara 200 wie że wersje silnika na polski rynek były blokowane do 2Km. W tym poradniku postaram się opisać jak porządnie odblokować silnik Jawa 223.
Po pierwsze, silnik po odblokowaniu będzie dysponował mocą 3,5Km, a co za tym idzie będzie szybszy, mocniejszy i co najgorsze będzie więcej palił. Jeżeli boicie się że szybciej będzie się psuł z wysilenia to jesteście w błędzie. Silnik po odblokowaniu powinien czuć się lepiej, w tedy wykorzystuję swoją pełną moc. Chcę jeszcze dodać że nieprawdą jest fakt iż Jawka była blokowana na tłumiku.
Jeżeli zagłębimy się dalej zauważymy że silnik Ogara 200 ma 4 blokady, są nimi: Króciec o mniejszym przelocie, wydłużone kolanko wydechowe, mniejsze dysze paliwowe oraz większe wyprzedzenie zapłonu. Odblokowanie każdej blokady zajmie nam gdzieś z 10 minut.
Uploaded with ImageShack.us
Pierwszą blokadą jaką zdejmiemy będzie najważniejszy króciec. Oryginalny przelot wynosi 14mm, a wersji dławionej 12mm. Ta blokada zabiera chyba najwięcej mocy, bo silnik nie dostaję pełnej dawki paliwa. Od razu odradzam wam to rozpiłowywać, szlifować czy co kol wiek. Jest to pracochłonna robota i nie zawsze wyjdzie nam tak jak chcemy. Na allegro można dostać już za 22zł odblokowany króciec. Ale wybór należy do was
Uploaded with ImageShack.us
Następne jest kolanko wydechowe, na zdjęciu widać ogromną różnicę długości. W wersji blokowanej wydłużono kolanko gdzieś o 10cm, tak aby spaliny wchodziły później do tłumika przez co znowu zamulało silnik. Na allegro lub w sklepie z częściami do rometów można dostać nowe odblokowane kolanko za ponad 30zł, ale po co je kupować jak można samemu odmierzyć odległość i przeciąć połowę diaxem ? Kolanko ma wchodzić 3-4cm do tłumika.
Następną blokadą były dysze gaźnikowe. Efekt był ten sam co z króćcem. Mniejsza dawka paliwa. Oryginalne dysze to 38(biegu jałowego) oraz 68. W wersji blokowanej były stosowane 35 oraz 65. Same dysze odblokowane jest dzisiaj ciężko dostać, ale na szczęście nowe gaźniki produkowane dzisiaj są wyposażone standardowo w większe dysze.
No i ostatnia blokada, najbardziej istotna, wyprzedzenie zapłonu. Silnik z oryginalnym wyprzedzeniem zapłonu nieźle by zamulał przez co Polscy konstruktorzy z Bydgoszczy byli zmuszeni opracować inne wyprzedzenie które wynosiło 1,2 - 1,5 mm przed GMP. Nie radze zmieniać wyprzedzenia na zablokowanym silniku, nie da to efektu, wbrew przeciwnie, pogorszy to pracę silnika. Wyprzedzenie zapłonu oryginalnego czeskiego silnika wynosi 1,8 - 2mm przed GMP.
No i to wszystkie blokady stosowane w silniku Jawa 223, wbrew pozorom w PRL też było coś takiego jak blokada silnika
ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2011 12:36:10 przez DanielGP.)
|
|
28-12-2011 12:26:41 |
|
|
wisla98
Majsterkowicz
Liczba postów: 344
Imię: Kamil
Skąd: Warszawa/Skierniewice-Żyrardów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Odblokowujemy silnik Jawa 223
Wielkie dzięki przyda się
Kupie ramę z Papierami do ogara 200.
_________________
7 cudów PRL
1. Każdy miał pracę.
2. Mimo, że każdy miał prace,nikt nie pracował.
3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował,plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,niczego nie można było kupić.
5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić,wszyscy mieli wszystko.
6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko,wszyscy kradli.
7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli,ostatecznie niczego nigdy nie brakowało.
|
|
28-12-2011 12:29:49 |
|
|
STRAŻNIK
Strażnik Forum :D
Liczba postów: 543
Imię: Grzegorz
Skąd: Czachów- zachodniopomorskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
28-12-2011 13:28:20 |
|
|
Mikołaj
Dziecko słoneczka :D
Liczba postów: 1,592
Imię: Mikołaj
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
04-01-2012 14:41:21 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|