Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222)
+--- Wątek: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość (/showthread.php?tid=6869)



Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Artur - 17-08-2012 18:03:55

Dwie sprawy - jak poprawnie zakłada się magneto i jak można sprawdzić, czy wał jest prosty (bo już na drugim magnecie mam wrażenie, że nie kręci się równo)?


RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Kaskader na komarze - 17-08-2012 21:45:21

Zobacz czy magneto ociera o cewki jak ociera to masz krzywy


RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - koniu - 17-08-2012 21:50:26

jak ociera to przeszlifuj delikatnie cewki


RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - barcelxxl - 17-08-2012 22:39:38

Wał najlepiej sprawdź zakręcając nakrętkę na wał i kręcąc nim.
Na lekko krzywym magnecie i wale nic się nie będzie działo chyba że haruje o zapłon.


RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - gabriel0 - 17-08-2012 22:53:38

wykręć świecę i lekko kopnij i sprawdź czy magneto nie skacze, drobne poprawki ja zawsze robię młotkiem i to nie jest żart bo to DZIAŁA!


RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Spokey - 24-08-2012 16:17:34

(17-08-2012 21:50:26)koniu napisał(a):  jak ociera to przeszlifuj delikatnie cewki

Nie wiem czy to dobry pomysł z tymi cewkami Big Grin


RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Przemek - 24-08-2012 16:26:47

(24-08-2012 16:17:34)Spokey napisał(a):  
(17-08-2012 21:50:26)koniu napisał(a):  jak ociera to przeszlifuj delikatnie cewki

Nie wiem czy to dobry pomysł z tymi cewkami Big Grin
Jak tak zrobilem i jezdzil :F


RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Romet_Pegaz - 24-08-2012 17:23:15

Też tak robiłem Tongue


RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Irek - 24-08-2012 19:15:01

Najlepiej jest przystawić przy końcu czopu w okolicy gwintu czujnik zegarowy zamocowany na jakimś stojaku i będziemy dokładnie znać bicie czopu. Bez czujnika można sobie poradzić robiąc jakiś stojak ze śrubą/ gwoździem który będzie stał pionowo w miare blisko wału. Wtedy poruszamy kopniakiem i widzimy w którym miejscu jest krzywy
Po doświadczeniu z jedną Wueską musze stwierdzić że jeżeli nie chcemy zmieniać karterów to lepiej zmienić wał zawczasu. Efekt jest taki że krzywy czop ciągnie łożysko i rzeźbi przy okazji ładny rowek w karterze i łożysko lata góra-dół w gnieździe.