Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 (/showthread.php?tid=54333)



Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - Bob_Harley - 20-09-2023 20:40:56

Witajcie Szanowni Romeciarze! Mam problem w postaci nalotu na tłoku i głowicy, dlatego chciałem was zapytać z czego to może być? Czy może takie coś powodować stary olej do mieszanki? Kupiłem ostatnio w motozbycie dokładnie taki sam Castrol Power 1 Racing 2T jaki stosowałem odkad zlozylem silnik, jednakże ta 1L banieczka ma jeszcze starsze logo Castrola stąd wnioskuje że moze to być ciut starszy olej ale sądze ze nie starszy niz jakies 5lat. Przejechałem na mieszance z tym olejem jakies 500km. Czy taki "odstany" ale zapięczetowany fabrycznie olej moze byc już złej jakości i powodować np. złe spalanie a przez to generowanie nagaru/nalotu? Dodam tylko ze przez ok. 1000km od zlozenia silnika, ktore zrobiłem na takim samym oleju, w wydechu prawie w ogóle nie ma nagaru.

Widać też że na tłoku powstał grubszy nagar w pewnych miejscach a część tłoka jest prawie czysta. Dodam jeszcze zdjecia świecy na której też było widać lekki nalot.


RE: Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - tomangelo - 20-09-2023 21:08:40

Olej silnikowy po roku traci swoje właściwości, stąd zalecenia by go co tyle wymieniać. Całkiem możliwe że nawet taki "zapieczętowany" będzie jednak reagować w środku bańki i nie będzie mieć takich właściwości jakie przewidział producent.


RE: Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - romek - 20-09-2023 21:10:38

Jak dla mnie nagar jak nagar, ogólnie z tego co czytałem to castrole lubią nagarować.


RE: Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - Maka_91 - 20-09-2023 21:34:33

Nie wygląda jakoś bardzo wyjątkowo tragicznie. Kolor świecy jest raczej w porządku. Może być to kwestia po prostu nagaru z oleju. Nie jest to czarne jak smoła a więc z mieszanka raczej jest dobrze. Mieszanka paliwo /powietrze. Tak samo świeca wskazuję, że to jest raczej w porządku.
Moze to też kwestia stylu jazdy. W sensie krótkich dystansów itp. Może to się nie zdąży wypalić.


RE: Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - Bob_Harley - 20-09-2023 21:43:07

Ostatnio to raczej dłuższe dystanse robiłem głownie takie 200km+ xD ale dzięki za podpowiedzi, jeszcze tylko chciałbym sie dowiedzieć czy ten nagar na tłoku to sie jakoś wypali, czy trzeba by to zdrapać (bo głowice już ladnie wyczyściłem i świece)? A no i jeszcze kwestia taka, czy ustawienie zapinki na iglicy może mieć wyczuwalny wpływ na moc podczas jazdy, czy raczej tylko wpływa na lepszą bądź gorszą prace silnika np. na jałowych obrotach? A pytam bo coś czasami jedzie mi gorzej a czasami lepiej na ustawieniu 2 rowka od góry (tego niby zalecanego do jafki), a dzis ustawiłem na 1 rowku od góry i jakby jeszcze mniej mocy i bardziej zwalnia pod górke...


RE: Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - łogór 200 - 20-09-2023 21:48:17

Tak iglica to element regulacyjny i ma wpływ na pracę silnika w każdym zakresie obrotów,jak dla mnie tu tego nagar normalny i też bym Castrola zmienił,tłok umyj w nafcie wszystko ładnie puści


RE: Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - romek - 20-09-2023 22:37:07

Jak na takiej trasie się nie wypaliło to inaczej się nie wypali, nafta, jakieś drewienko czy plastik i skrobiesz tłok Wink

Iglica właśnie przede wszystkim ma kluczowy wpływ na pracę silnika na obrotach w tym moc


RE: Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - Bob_Harley - 21-09-2023 01:06:55

OK jasne, a czy tłok musi być zdemontowany do czyszczenia, czy da rade go ustawić w GMP i wtenczas oskrobać?


RE: Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - romek - 21-09-2023 07:56:20

Da radę bez zdejmowania, nawet w książce napraw o tym pisali Wink


RE: Rdzawy nalot w głowicy i na tłoku Ogar 200 - Debesta - 24-09-2023 02:25:13

Położenie klipsa iglicy ma znaczenie w prawie całej długości obrotów, ale zaczyna się praktycznie od minimalnego uchylenia przepustnicy. Warto dodać że grubość igły, kąt stożka również ma ogromne znaczenie, tutaj wpływ na pracę ma mniejszy zakres. Przy zakupie nowej iglicy warto ją porównać z fabryczną, podcięcie przepustnicy również ni jest po nic. I tak jak przepustnice są oznaczane 'rozmiarem' i typem podcięcia w tych starych gruzach, tak w istnienie opcjonalnych iglic nie jestem skłonny uwierzyć.