Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Brak kompresji na nowych częściach - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Brak kompresji na nowych częściach (/showthread.php?tid=52424)



Brak kompresji na nowych częściach - Mateusz50t-1 - 04-08-2021 15:15:55

Zrobiłem remont 023, przez jakiś czas jeszcze jakoś chodził ale miał bardzo małą moc. Ale ostatnio nawet paliwa nie zaciąga bo świeca sucha. Wymieniałem wał cylinder tłok i pierścienie. Jak myłem u majstra to tester kompresji pokazał pół atmosfery.


RE: Brak kompresji na nowych częściach - bkrukl - 04-08-2021 16:42:01

Hm... Mamy rozumieć że się tym chwalisz?
Bo o nic nie pytasz....

A tak serio, pewnie coś nie tak poskładałes.


RE: Brak kompresji na nowych częściach - Mateusz50t-1 - 04-08-2021 17:14:27

Teraz tak sprawdzałem i chyba pierścienie do wymiany bo przerwa 0.6.


RE: Brak kompresji na nowych częściach - arturwietnamczyk - 04-08-2021 21:25:13

A tłok jest dobrze dobrany? Bo przy 0,6 mm przerwy to jakąś kompresje powinien mieć, u mnie na jednym złamanym i porysowanej tuleji kompresja wynosiła 4 bary, popatrzył bym jeszcze na glowice i styk z cylindrem czy przedmuchów nie ma.


RE: Brak kompresji na nowych częściach - Mateusz50t-1 - 04-08-2021 23:06:30

Dałem dzisiaj głowice do planowania.

Co znaczy czy tłok jest dobrze dobrany?


RE: Brak kompresji na nowych częściach - Spaceman164 - 04-08-2021 23:16:38

No czy nie jest nadwymiarowy czyli za duży lub za mały i będzie miał luzy w cylindrze, czy jakoś tak. Bo szlif się robi pod tłok, tak słyszałem.


RE: Brak kompresji na nowych częściach - wazniak96 - 04-08-2021 23:50:32

Szczerze nawet nie jestem pewien czy zbyt duży tłok by wlazł z pierścieniami w cylinder (a jeżeli już to kompresja by była ale zbyt wysokie pasowanie skutkowałoby w przegrzewaniu, przytarciu etc). Szlif najlepiej robić pod tłok ale nawet jeśli kupisz nowy cylinder i wpakujesz stary tłok to jeździć to powinno. Mało kto wysyła nowy cylinder od razu na szlif. Autor pisze o nowym cylindrze więc nie ma opcji aby wsadził tłok na niższy szlif bo musi być nominał.

Przy przerwie 0,6mm to jeszcze powinno to jeździć. Sprawdź uszczelniacz pod zapłonem. Do sprawdzenia także uszczelnienie kartery / cylinder, cylinder / głowica. Szczerze wątpię by głowica była na tyle krzywa aby uszczelka nie zniwelowała krzywizny do takiego stopnia, że nie ma kompresji (raczej wykryłbyś to wzrokowo).

Jest jeszcze opcja, że dostałeś jakiś wadliwy cylinder. Ktoś pisał o takiej sytuacji na forum. Porównaj wysokości okien z oryginałem.


RE: Brak kompresji na nowych częściach - Norweski Zomowiec - 05-08-2021 00:05:23

pewnie autor kupił CHIŃSKI cylinder za wysoka szyjką cylindra oraz krzywo wtopioną tuleją i dlatego tak się dzieje...


RE: Brak kompresji na nowych częściach - Bartoszek00 - 06-08-2021 07:29:23

Skoro miał remont, to może tlok był za ciasny do cylindra, odpalał ,ale miał mało mocy , przegrzewał się, aż w końcu padły pierścienie? Ciężko gdybać, dużo uszczelek tam nie ma , kupić pierścienie i uszczelkę pod głowice i sprawdzić


RE: Brak kompresji na nowych częściach - Debesta - 06-08-2021 08:20:59

Albo tak poskladal na odpierdol sie (przepraszam ze tak powiedziałem), a ogółem czesci sa ok. Najczęstszą przyczyną braku poprawnej pracy silnika po remoncie, zaraz po chujowych częściach, sa chujowi mechanicy.