Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Jakie przełożenie zamiast 14/38 (/showthread.php?tid=51941)

Strony: 1 2


Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Kokos - 01-04-2021 15:05:24

Czesc , mam pytanie zakupie motocykl 125cc i ma fabryczne zebatki 14z z przodu i 38z z tyłu. Czy zamiana na 17z z przodu nie osłabi za bardzo motora , waze 125kg i to przełożenie w sumie mi pasuje tyle ze przy 7tys obrotiw na 4 i 80kmh trzeba wrzucić piątkę, w sumie to nawet wczesniej . Zależy mi żeby nie osłabiać go za bardzo tylko wydłużyć biegi 3 i 4. Na jakich przełożeniach jeździcie? Mam kolo 18 cali


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Kokos - 02-04-2021 17:24:19

Na jakich przełożeniach jeździcie chłopaki?


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - seler1500 - 02-04-2021 18:16:09

Nie wiadomo jaki silnik, jaki motocykl. W DT80 mam 17/48, koło 18". Zmiana przełożeń wydłuży wszystkie biegi. Kup kilka zębatek i kombinuj aż będzie dobrze.


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Kokos - 02-04-2021 20:20:19

Silnik 156fmi ohv moto kopia hondy cg 125.


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Norweski Zomowiec - 03-04-2021 02:34:59

Zawsze jest coś za coś
Zgodnie z zasadą i czego oczekujesz
Cytat:Zębatki przód
mniejsza- większa moc, mniejszy v/max ,lepsze przyśpieszenie
większe -mniejsza moc, większy v/max, gorsze przyśpieszenie

Zębatki tył
mniejsza - mniejsza moc, większy v/max, gorsze przyśpieszenie
większa - większa moc, mniejszy v/max , lepsze przyśpieszenie
oraz gdzie jeździsz? głównie miasto czy poza miastem?


Jak chcesz "wydłużyć bieg", to zwiększ ząbek zdawczy o 1 ząbek


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Kokos - 07-04-2021 15:25:44

Piszcie Chlopaki, cos bryndza na tym forum jakas.


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Motorowerzystka - 07-04-2021 15:56:02

Kokos napisał(a):cos bryndza na tym forum jakas.
To nie facebook, że pierdylion powtarzających się odpowiedzi dzieciaków, co myślą że wszystkie rozumy pozjadały. Norweski Zomowiec wysłał Ci podpowiedź i masz sam dobrać zębatki. A poza tym zapytał gdzie jeździsz i jakoś mu nie odpowiedziałeś roll


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Kokos - 07-04-2021 17:20:04

(07-04-2021 15:56:02)Motorowerzystka napisał(a):  
Kokos napisał(a):cos bryndza na tym forum jakas.
To nie facebook, że pierdylion powtarzających się odpowiedzi dzieciaków, co myślą że wszystkie rozumy pozjadały. Norweski Zomowiec wysłał Ci podpowiedź i masz sam dobrać zębatki. A poza tym zapytał gdzie jeździsz i jakoś mu nie odpowiedziałeś roll

Jeżdże 50/50 szutry /asfalt . Chodzi mi o to o ile zmniejszy się przyspieszenie ,jak zaloze zebatke 16z . A nie jest to taka podmianka bo mam zebatke 14z teraz i lancuch 102ogniwa i nie da się bez ruszenia kola podmienić zebatek. Bo trzeba by znowu ustawić tylne kolo ,zdjąć osłony. Teraz na zebatce 14z mam licznikowe 100kmh na 5 biegu na 7.5tys obrotow. I jeśli biegi mialby się wydłużyć np o 5 sekund to mi się nie opłaca, a przy tym przyspieszenie spadnie o 30% . Dlatego pytam o ile zmniejszy sie moc i wzrośnie predkosc. Może ktoś już tak zrobil i by się podzielił i oszczędził mi niepotrzebnej roboty. Teraz 2 i 3 bieg jest krotki i musze szybko przełączyć na 4 bieg podczas jazdy .


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Odrestaurator - 07-04-2021 18:16:37

Stracisz 1,57 sekundy na przyspieszeniu i zyskasz 12,7% mocy więcej, prędkość spadnie o 3,2kmh a spalanie wzrośnie o 0.144L na sto kilometrów.


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Kokos - 07-04-2021 22:54:25

(07-04-2021 18:16:37)Odrestaurator napisał(a):  Stracisz 1,57 sekundy na przyspieszeniu i zyskasz 12,7% mocy więcej, prędkość spadnie o 3,2kmh a spalanie wzrośnie o 0.144L na sto kilometrów.

A tak na serio?


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Odrestaurator - 08-04-2021 01:21:59

A tak na serio, serio oczekujesz takiej odpowiedzi? nikt tu nie jest wróżką ani nikt nie będzie wykonywał tak zaawansowanych obliczeń, może jeszcze uwzględnić opory wiatru, wagę jeźdźca i opory toczenia? facepalm
Jeden ząbek na zdawczej to +- 5km/h na plus lub minus, chcesz się bawić, aż tak ci na tym zależy to kup zębatki i się baw, czy warto sam sobie odpowiedz, podejrzewam że nawet nie zauważysz grubszej różnicy...


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Kokos - 08-04-2021 11:32:39

(08-04-2021 01:21:59)Odrestaurator napisał(a):  A tak na serio, serio oczekujesz takiej odpowiedzi? nikt tu nie jest wróżką ani nikt nie będzie wykonywał tak zaawansowanych obliczeń, może jeszcze uwzględnić opory wiatru, wagę jeźdźca i opory toczenia? facepalm
Jeden ząbek na zdawczej to +- 5km/h na plus lub minus, chcesz się bawić, aż tak ci na tym zależy to kup zębatki i się baw, czy warto sam sobie odpowiedz, podejrzewam że nawet nie zauważysz grubszej różnicy...

Nie oczekuje tu laboratorium, ale może ktoś z Was wymieniał sobie zebatke i ma doświadczenie i nie musi nic wyliczać . Szukałem w necie ktos mial 14z wymienil na 16z i pisal ze przyspieszenie było prawie takie same , a predkosc wzrosła o 15kmh, ale to była opinia 1 osoby.


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Kokos - 10-04-2021 18:25:20

Zamienilem zebatke na 16z z przodu, duży nie urywa. Wolniej się zbiera ,nie ma takiego odejścia. Jest zauważalnie mniej wibracji ,ale jezdzi się praktycznie na 4 biegu. Jak wrzucę 5 to tylko do podtrzymania prędkości. Nic na 5 nie mogę zrobić przyspiesza jak żółw. Może zmienić na 15z ? Jakies opinie i rady?


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Debesta - 10-04-2021 18:49:27

Nie wiem czym jezdzisz, ale w simsonach sie zawsze przyjmowalo ze jeden zab na ataku to +/-5km/h, a jeden zab z tylu to +/-1.5km/h.
Nie wiem czy słusznie, ale przy zmianie przedniej zębatki zazwyczaj prawie idealnie sie zgadzalo.


RE: Jakie przełożenie zamiast 14/38 - Kokos - 10-04-2021 20:03:09

Jezdze chińczykiem ,klonem hondy cg125. Nazywa się guowei 125. U mnie to się nie sprawdza nie ma przyrostu prędkości. To znaczy jest do 4 biegu ,bo przy 7.5 tys obrotow miałem 80kmh , a teraz mam 90kmh, ale na 5 biegu nie ma przyrostu prędkości i do 100kmh się długo buja. A nie ma tego przyspieszenia jak ma 14z. Zamowilem 15z zobacze co i jak.