Łożysko typu RS na wał - silnik s-38 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Łożysko typu RS na wał - silnik s-38 (/showthread.php?tid=50781) |
Łożysko typu RS na wał - silnik s-38 - Papryka11 - 21-06-2020 03:44:11 Witam wszystkich, Właśnie zabrałem się za remont silnika S-38 z mojego komara. Po odebraniu paczki z częściami okazało się, że łożyska wału, które otrzymałem posiadają uszczelniacze Moje pytanie brzmi, czy je tam zostawić czy należałoby delikatnie usunąć to uszczelnienie. Podejrzewam, że całe zajście jest niedopatrzeniem sklepu w którym zamawiałem lub też spowodowane zostało złym oznaczeniem pudełek z łożyskami gdyż widnieje na nich kod kreskowy z opisem C3 bez dopisku RS. Widziałem gdzieś już temat tutaj, że uszczelnienie nie jest tutaj pożądane natomiast chciałbym się upewnić zanim zacznę pozbywać się tej gumy. Dziękuję z góry za odpowiedź [/i] RE: Łożysko typu RS na wał - silnik s-38 - heli126 - 21-06-2020 07:32:18 Łożyska na wale korbowym muszą być tzw. łożyskami otwartymi. Jeśli przyszły Ci łożyska z uszczelniaczem (RS) lub obustronnie uszczelnione (2RS), to musisz delikatnie wyciągnąć te uszczelnienia przed montażem. Żeby zapewnić odpowiednie smarowanie w silniku takim jak S-38, łożyska na wale muszą być otwarte a nie zamknięte. RE: Łożysko typu RS na wał - silnik s-38 - Papryka11 - 21-06-2020 18:45:56 Wielkie dzięki za odpowiedź Już się za to zabieram |