Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Remont silnika 223 Ogar 200 by sosna - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Remont silnika 223 Ogar 200 by sosna (/showthread.php?tid=49799)

Strony: 1 2


Remont silnika 223 Ogar 200 by sosna - sosna - 02-12-2019 00:52:11

Witam.
Dziś mi przyszedł wal duelsa z jackmotors. Po rozpakowaniu przyjrzałem mu się i wszystko było ok, zakręciłem sobie korbą i wydał się dźwięk jakby obcierania o przeciwwagi. Trochę mnie to zaniepokoiło, czy to może być przez skrzywiony wał?

PS. Korba nie ma luzów na boki. Chodzi mi o obcieranie korby o przeciwwagi na łożysku igiełkowym, myślę, że wiecie o co chodzi. Proszę o odpowiedź.


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - TheKocur - 02-12-2019 10:04:42

Ciężko chodzi korba?


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - seler1500 - 02-12-2019 10:05:52

Skoro kupiona w JM, to tam zadzwoń albo napisz, w razie czego wymienią.


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - Wojciszek - 02-12-2019 15:10:15

Ja tak miałem, dałem olejek na łożysko korowodu (ten olej co idzie do mieszanki), zakręciłem parę razy i dźwięk zniknął.

Po prostu nie ma smarowania.


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - ananas - 02-12-2019 21:13:42

Polej lekko olejem i zobacz co będzie. Jak będzie się kręcić lekko i bez zacięć to zakładaj.


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - sosna - 04-12-2019 14:16:43

Witam korba ciężko nie chodzi tylko ten dźwięk się wydaje przy kreceniu nią dziś maleje trochę oleju i dam znac


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - sosna - 06-12-2019 19:54:10

problem dzwięku korby ustał,ale teraz mam inne pytanie, a mianowicie, który tłok będzie lepszy
Ten https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlok-jawa-50-38-00-nominal-2p-ak20-almot-kpl?from=listing&campaign-id=19&q=t%C5%82ok+jawa+50

czy ten ?https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlok-jawa-50-38-00-nominal-2p-wegry-berta?from=wishlist-box


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - rafi555 - 06-12-2019 20:32:53

Tylko drugi, z pierwszego to można sobie ozdobę na choinkę zrobić na zbliżające się święta. Tłok berta mam u siebie jakieś 1700km nie żadne z czapy wzięte 20k km . Składasz to na fazowanych pierścieniach simsona tyle że kupujesz rozmiar większe i dopasowujesz szczelinę na zamku, do tego zabezpieczenia sworznia typu C lub G (nie wiem czemu zakładają do tego segery ? almot nawet robi pod nie rowki...) i zapominasz o tłoku. Ja jeszcze zrobiłem sobie luźniejsze pasowanie tłoka ale to myślę że przy bercie niekonieczne.


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - sosna - 06-12-2019 21:21:09

Ok,dziekuję rafi555 za wyczerpującą odpowiedz.


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - Wojciszek - 07-12-2019 03:29:54

Też bym proponował grubą Berttę, ale nie ze względu na jakość, a na cenę. I nie chodzi mi o to, że Bertta jest kiepska. Tylko AK20 kosztuje 2 takie tłoki, a jest to raczej zbędny wydatek. Po prostu nie ma potrzeby montować tłok ze stopu AK20 do takiej pierdziawki, jeśli kupi się porządny tłok typu AK12. Oryginały były ze stopu AK12 i jeździły.

Cytat:tyle że kupujesz rozmiar większe
Czyli mam rozumieć, że popełniłem błąd kupując do tłoka Bertta 38mm, pierścienie od simsona 38mm? Confused


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - sosna - 07-12-2019 12:50:56

Dziwne to że berta kosztuje 34 a almota 59


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - sosna - 07-12-2019 18:36:40

Siema ponowinie, czy te pierscionki bedą dobre i co daje ta powłoka chromowana ?


https://www.jackmotors.pl/oldtimer/pierscien-tloka-simson-s51-38x2-kpl-chrom


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - Wojciszek - 07-12-2019 20:03:04

Cytat:Dziwne to że berta kosztuje 34 a almota 59
Berta kosztuje tyle, bo stop ala. AK12. Almot jest ze stopu AK20. AK20 daje to, że jest mniejsza rozszerzalność tłoka i tym samym mniejsza szansa na zatarcie.

Cytat:Siema ponowinie, czy te pierscionki bedą dobre i co daje ta powłoka chromowana ?

Zależy jaka średnica tłoka. Jak 38mm to raczej dobre. Powłoka z tego co zrozumiałem sprawia, że pierścienie wolniej się ścierają, ale za to są bardziej ,,łamliwe''. Czyli w teorii na dłuższy czas będziesz miał taką samą moc jak przy składaniu. Moim zdaniem lepiej kupić zwykłe, 4 sztuki. Jak te 2 pierwsze się zużyją to założysz następne.


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - rafi555 - 07-12-2019 20:27:40

(07-12-2019 20:03:04)Wojciszek napisał(a):  
Cytat:Dziwne to że berta kosztuje 34 a almota 59
Berta kosztuje tyle, bo stop ala. AK12. Almot jest ze stopu AK20. AK20 daje to, że jest mniejsza rozszerzalność tłoka i tym samym mniejsza szansa na zatarcie.

Cytat:Siema ponowinie, czy te pierscionki bedą dobre i co daje ta powłoka chromowana ?

Zależy jaka średnica tłoka. Jak 38mm to raczej dobre. Powłoka z tego co zrozumiałem sprawia, że pierścienie wolniej się ścierają, ale za to są bardziej ,,łamliwe''. Czyli w teorii na dłuższy czas będziesz miał taką samą moc jak przy składaniu. Moim zdaniem lepiej kupić zwykłe, 4 sztuki. Jak te 2 pierwsze się zużyją to założysz następne.

Generalnie, Berta sprzedaje sam tłok a almot cały zestaw śmieci.

Kolejna rzecz, przeczytaj to co napisałem, pierścienie dobrze jest sobie dopasować, ale dobrze niech będzie dla leniwych można zrobić jak jest będzie też działać. A nie wiem jakie chromowanie pierścienie Ty widziałeś ale inaczej się to zachowuje. Chrom zmniejsza tarcie a jego powierzchnia jest twardsza nić pierścień. Czyli nie są łamliwe :F.


RE: Obcieranie korby o przeciw wagi wal ogar200. - seler1500 - 07-12-2019 21:55:02

(07-12-2019 20:27:40)rafi555 napisał(a):  Czyli nie są łamliwe

Oczywiście że są łamliwe, powiedziałbym, że nawet bardziej niż standardowe żeliwne bez chromu, ale na pewno nie można powiedzieć, że nie są łamliwe. Normalna i logiczna korelacja twardość ~ kruchość.