Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Uszczelniacz wału Kadet (silnik 023) - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Uszczelniacz wału Kadet (silnik 023) (/showthread.php?tid=49048)



Uszczelniacz wału Kadet (silnik 023) - Janciak - 04-06-2019 17:21:18

Witam, zauważyłem kolejny problem w moim niedawno opisywanym kadecie.
Otóż przy próbnym odpalaniu na luzie bez oleju w skrzyni motorower chodził dobrze, lekko dymił na niebiesko i czuć było zapach mieszanki.
Gdy, zalałem olej (10W40) do skrzyni aby nie chodziła na sucho, silnik zaczął dymić na biało i mocno śmierdziało palonym olejem silnikowym. Przypuszczam, że jest to wina uszczelniacza na wale od strony sprzęgła. Jak trudno jest go wymienić? Jakie są potrzebne narzędzia? Czy coś oprócz uszczelniacza może powodować taki sam efekt?
Pozdrawiam


RE: Uszczelniacz wału Kadet (silnik 023) - rafi555 - 04-06-2019 17:26:40

Tragiczny olej zlałeś. Może to być uszczelniacz lub uszczelka między karterami. Ciężko powiedzieć jakie są ci potrzebne narzędzia ale na pewno takie podstawowe.


RE: Uszczelniacz wału Kadet (silnik 023) - Janciak - 04-06-2019 17:29:42

(04-06-2019 17:26:40)rafi555 napisał(a):  Tragiczny olej zlałeś. Może to być uszczelniacz lub uszczelka między karterami. Ciężko powiedzieć jakie są ci potrzebne narzędzia ale na pewno takie podstawowe.
Dlaczego tragiczny? Po wymianie zaleję lux 10, a wlałem taki jaki miałem żeby sprawdzić czy skrzynia działa

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

A żadnych ściągaczy nie potrzeba?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


RE: Uszczelniacz wału Kadet (silnik 023) - rafi555 - 04-06-2019 17:50:04

Nie potrzeba. Jak mądre księgi każą lać luxa to lej luxa na próbę można ale na dłuższą metę się nie nadaje.


RE: Uszczelniacz wału Kadet (silnik 023) - Janciak - 04-06-2019 18:02:46

(04-06-2019 17:50:04)rafi555 napisał(a):  Nie potrzeba. Jak mądre księgi każą lać luxa to lej luxa na próbę można ale na dłuższą metę się nie nadaje.
A trzeba połowić silnik czy da się to zrobić "z zewnątrz" bez demontażu wału.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


RE: Uszczelniacz wału Kadet (silnik 023) - rafi555 - 04-06-2019 18:28:07

Nie z zewnątrz, po prostu trzeba go jakoś wydłubać, polecam wkręcić w niego wkręta i wyciągnąć kombinerkami.


RE: Uszczelniacz wału Kadet (silnik 023) - Janciak - 04-06-2019 20:02:07

(04-06-2019 18:28:07)rafi555 napisał(a):  Nie z zewnątrz, po prostu trzeba go jakoś wydłubać, polecam wkręcić w niego wkręta i wyciągnąć kombinerkami.
Okej czyli tak jak w kosiarce. Tylko jeszcze skrzynię muszę rozłożyć żeby się do niego dobrać.


RE: Uszczelniacz wału Kadet (silnik 023) - bzzxc - 04-06-2019 20:27:05

Z wkrętem może być ciężko, bo tam jest taka blaszka w tym uszczelniaczu. Jak się nie uda to można wywiercić w uszczelniaczu dziurkę i wtedy już łatwo wydłubać.