Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Romet Chart 210 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Chart (/forumdisplay.php?fid=137)
+---- Wątek: Romet Chart 210 (/showthread.php?tid=48337)



Romet Chart 210 - xdBarteckiPL - 26-01-2019 20:48:17

Witajcie,
Pisze ponieważ mam pytanie, a odpowiedzi na nie nigdzie w internetach nie znalazłem. Przechodząc do meritum: od czego zalezy wielkosć tłoka/pierścieni na tłoku, u mnie jest to 38mm, ale spotkałem się też w necie z innymi rozmiarami np. 38,5mm, 39mm, 40mm. I chodzi mi o to czy to efektem roznego rozmiaru są wieksze osiagi (czy to po prostu nie ma znaczenia, a osiągi są takie same) ???

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam.


RE: Romet Chart 210 - Motorowerzystka - 26-01-2019 21:51:19

xdBarteckiPL napisał(a):Przechodząc do meritum: od czego zalezy wielkosć tłoka/pierścieni na tłoku
Zależą od szlifu cylindra :F A czy osiągi się zwiększają... Tak, ale zależy od szlifu. Ja to ekspertem od tego nie jestem, więc napisałam tyle ile wiem krejzi


RE: Romet Chart 210 - seler1500 - 26-01-2019 21:55:12

(26-01-2019 21:51:19)Motorowerzystka napisał(a):  
xdBarteckiPL napisał(a):Przechodząc do meritum: od czego zalezy wielkosć tłoka/pierścieni na tłoku
Zależą od szlifu cylindra

A w zasadzie to od średnicy cylindra Wink
Wewnętrznej oczywiście.


Romet Chart 210 - bzzxc - 26-01-2019 23:06:18

Wraz z używaniem silnika zużywa się tuleja cylindra. W związku z tym po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów należy zrobić szlif, który zwiększa średnicę cylindra, a co za tym idzie, średnicę tłoka i pierścieni. Teoretycznie każdy szlif powiększa pojemność skokową cylindra co owocuje zwiększeniem osiągów, ale są to tak małe zmiany, że nie sposób je odczuć.