Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Komar 2330 zabytek - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Prawo (/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Dokumenty (/forumdisplay.php?fid=101)
+--- Wątek: Komar 2330 zabytek (/showthread.php?tid=4828)



Komar 2330 zabytek - rowler - 13-05-2012 14:21:13

Witam, niedługo zaczynam remont komara, i myślę nad zarejestrowaniem go na zabytek. Dokumenty są ( stary dowód na dziadka ) więc problemów z dokumentem nie będzie. Chodzi mi o to, czy po remoncie będę mógł go zarejestrować na zabytek ( 85% oryginału ), co wlicza się w te procenty, jakie części itp.
czy jeśli nałożę nowy lakier na całości, zrobię silnik na częściach ZMD i ogólnie wsztstko postaram się zrobić na częściach ZMD to będę mógł go rejestrować??


RE: Komar 2330 zabytek - Semmao - 13-05-2012 15:23:52

Pojazd zabytkowy powinien:

-mieć co najmniej 25 lat,
-być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
-posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły)

więc - tak, mógłbyś.

Pytanie tylko czy warto, po pierwsze koszta, po drugie odpowiedzialność za swój, ale nie swój pojazd, bo zabytki to są państwowe...


RE: Komar 2330 zabytek - rowler - 13-05-2012 15:29:04

koszta tutaj nie mają znaczenia, ani remontu ani rejestracji


RE: Komar 2330 zabytek - Norbi96 - 13-05-2012 15:46:32

Hmm... a nie mógłbyś kupić ramy z papierami?? Dla mnie lepiej by było mieć "normalnie" zarejestrowanego niż na zabytek.


RE: Komar 2330 zabytek - Semmao - 13-05-2012 15:49:41

(13-05-2012 15:29:04)rowler napisał(a):  koszta tutaj nie mają znaczenia, ani remontu ani rejestracji

Chodziło mi o to, że rejestrując pojazd jako zabytek jakby 'przekazujesz' go państwu bo od tej pory, mimo iż to Twój pojazd, zarządzał nim bedzie konserwator zabytków. Nie będziesz mógł wyjechać za granicę bez zgody konserwatora, nie będziesz mógł sprzedać pojazdy bez zgody konserwatora, a jeśli, odpukać, przewrócisz się jadąc na motorku zapłacisz KARĘ ! za zniszczenie polskigo zabytku... itp itd. moim zdaniem, żółte tablice wyglądają fajnie, ale są dużym ubezwłasnowolnieniem. Znam wiele osób, które rezygnują z żółtych tablic, kiedy dowiadują się jakie 'przywileje' za nimi stoją.


RE: Komar 2330 zabytek - rowler - 13-05-2012 16:20:07

to jeszcze to przemyślę, ale chyba nie muszę np. gdy będę wymieniał olej, wymieniał świecę czy ustawiał zapłon lecieć do konserwatora, nawet jeśli będzie trzeba i tego nie zrobię to raczej nic mi nie zrobi, nawet nie będzie wiedział


RE: Komar 2330 zabytek - Taśma - 13-05-2012 17:18:18

Ja miałem zamiar zarejestrować mojego Ogara na zabytek ale jak się dowiedziałek jakie są tego koszty to sobie odmówiłem...


RE: Komar 2330 zabytek - Semmao - 13-05-2012 18:14:24

(13-05-2012 16:20:07)rowler napisał(a):  to jeszcze to przemyślę, ale chyba nie muszę np. gdy będę wymieniał olej, wymieniał świecę czy ustawiał zapłon lecieć do konserwatora, nawet jeśli będzie trzeba i tego nie zrobię to raczej nic mi nie zrobi, nawet nie będzie wiedział

tego to już nie wiem, ale raczej wydaje mi sie mało prawdopodobne mieć obowiązek lecieć z każdą pierdołą do konserwatora Smile to raczej można robić bez zgody, ale napewno Cie konserwator poinformuje o tym jak bedziesz rejestrował bo to on wydaje decyzje na podstawie opinii rzeczoznawcy PZM Smile

Pozdrawiam,
T.


RE: Komar 2330 zabytek - rowler - 13-05-2012 23:13:56

Przemyślę to jeszcze, jak będę rejestrował to o wszystko zapytam, a jaki to będzie koszt po podsumowaniu wszystkiego? Zmieszczę się w kwocie 1300 zł? Jakie przywileje będę miał z tego pomijając opłaty w sezonie letnim i mniejsze OC?


RE: Komar 2330 zabytek - Semmao - 13-05-2012 23:36:01

(13-05-2012 23:13:56)rowler napisał(a):  Przemyślę to jeszcze, jak będę rejestrował to o wszystko zapytam, a jaki to będzie koszt po podsumowaniu wszystkiego? Zmieszczę się w kwocie 1300 zł? Jakie przywileje będę miał z tego pomijając opłaty w sezonie letnim i mniejsze OC?

Może się zmieścisz, a może nie wszystko zależy. Opinia rzeczoznawcy kosztuje, biała księga itp itd. to już różnie bywa, nie wiem jak jest z motorowerami, ale znajomy rejestrował auto i się w takiej kwocie nie zmieścił, doszedł prawie do 2tyś.

Co do przywilejów generalnie nic więcej, sam sobie odpowiedziałeś:
- OC wykupujesz na określony czas (np miesiąc, a jak nie jeździsz nie płacisz)
- przegląd bezterminowy (nie dotyczy aut jeżdżących okolicznościowo)
- Ten punkt Cie nie interesuje - gdy sprowadzasz zabytek z zagranicy nie płacisz podatku akcyzowego.

To całe + posiadania żółtych tablic. No i szacunek na drodze, ale tego ustawowo nie dają. Wink
Reszta to tylko 'obowiązki'.


RE: Komar 2330 zabytek - rowler - 13-05-2012 23:43:10

dzięki, jak wyremontuje i uzbieram kasę na rejestracją to dam znać
temat do zamknięcia


RE: Komar 2330 zabytek - Semmao - 14-05-2012 00:10:01

Powodzenia szefie ! Najlepszego ! Smile


RE: Komar 2330 zabytek - rowler - 19-05-2012 20:47:13

dziś wyjąłem silnik z ramy, jest w pięknym stanie, wszystkie łożyska chodzą jak nowe, żadnego luzu na wale, nie ma progu na cylindrze, jedynie luz między sworzniem a tulejką i tłok przysmażony ale jeszcze da radę jeździć, lepiej go wymienić, ogólnie silnik w pięknym stanie nawet simmeringi nie są złe ale jak już rozpołowiony to warto wymienić, sprzęgło do wymiany, skrzynia w bdb stanie, bede potrzebował tylnego błotnika z kloszem lampy, oryginalnych nakrętek do osłony gaźnika, licznik w bdb stanie, tylko obwódka lampy do chromowanie i inne stalowe elementy do chromowanie a dekle i kartery z zewnątrz do polerowania, lakier będę brał oryginalny wiśniowy ( możecie mi podać kod tego lakieru???), to na metaliczny zrobię, gumy na osłony gaźnika i na baku do wymiany, koła całe do wymiany