Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Który tlok wybrać dwu p czy trzy p? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Części zamienne (/forumdisplay.php?fid=225)
+--- Wątek: Który tlok wybrać dwu p czy trzy p? (/showthread.php?tid=47946)



Który tlok wybrać dwu p czy trzy p? - mateuszmk - 21-11-2018 13:44:55

Witam jeśli zły dział to proszę o przeniesienie chciałbym się zapytać który tłok wybrać czy dwupierścieniowy czy na trzy pierścienie proszę o wypowiedzi na temat dwóch p i na temat trzech p i na jakim tłoku ogar 200 będzie miał moc i szybkość.Z góry dziękuje.


RE: Który tlok wybrać dwu p czy trzy p? - mateuszmk - 21-11-2018 14:22:13

Dzięki za odp w sumie tez przyznaje ze tłoki 3 p są lepsze długo się zastanawiałem jaki kupić,ale teraz wiem ze kupie trzy p bo chce mieć pewność ze nic się nie rozleci i będzie przygotowany na dłuższe trasy.

"nazwa użytkownika" czy ten zestawik będzie odpowiedni?https://allegro.pl/jawa-50-jawka-cylinder-tlok-50-cm3-glowica-almot-i5099750750.html

będzie odpowiedni ?https://allegro.pl/jawa-50-jawka-cylinder-tlok-50-cm3-glowica-almot-i5099750750.html


RE: Który tlok wybrać dwu p czy trzy p? - Odrestaurator - 21-11-2018 18:17:14

Jak zakładasz nowy tłok to bierz 2p. 3 pierścienie to większe tarcze czyli większa temperatura co nie jest dobre. Trzeci pierścień jest zbędny, usunięcie go daje mniejszą wagę, silnik będzie się lepiej wkręcać na 2p. Z tych zestawów to ani jeden się nie nadaje. Nowe cylindry almotu mają za małe okna w stosunku do oryginalnych czeskich przez co silnik ma mniejszą moc. Najlepszym wyjściem jest kupno oryginalnego czeskiego cylindra, kupno nowego tłoka (może być almot tak jak piszę lepiej 2p ale jak wolisz) z pierścieniami i wysłanie tego razem do szlifu, bo szlif robi się pod tłok. Wtedy masz pewny zestaw.


RE: Który tlok wybrać dwu p czy trzy p? - NoSeLatamTrochu - 22-11-2018 22:55:41

Ja zakładam tylko 2 lub 1p mniejsze tarcie lepsze osiągi, a jak cylinder nowy lub świeżo po szlifie to po co mu większa kompresja, potem tylko tłok na 3 wymienić i ogień