Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Ogar 200 oś wachacza tył! - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Zawieszenie, układ hamulcowy, koła (/forumdisplay.php?fid=223)
+--- Wątek: Ogar 200 oś wachacza tył! (/showthread.php?tid=47505)



Ogar 200 oś wachacza tył! - Mariusz1993 - 19-09-2018 13:27:51

Witam, mam problem z osią wachacza , jest tam okropny luz , także jazda jest praktycznie nie możliwa, zakupiłem oś wachacza wraz z tulejami, mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak się do tego najlepiej zabrać? Jestem zupełnym laikiem i zaczynam swoją przygodę z tym motorkiem, nie chciał bym czegoś przez głupotę zepsuć na dobre, proszę o wyrozumiałość i z góry dziękujeWink!!


RE: Ogar 200 oś wachacza tył! - joozek - 19-09-2018 15:35:17

Musisz usunąć z ramy stary zestaw, zamontować nowy i tyle.
Tylko, że z Ogarami tak to jest, że jak nie będziesz myślał, to się nie da ... :)
Powinieneś zaopatrzyć się, po pierwsze w dobre klucze, np oczkowe lub nasadowe, porządny młotek i zestaw palnik gazowy.
Najpierw zdemontuj starą oś. Odkręć nakrętki z obu stron i spróbuj wybić oś. Jeśli nie idzie, przerwij tą czynność i podgrzej palnikiem z obu stron, głownie oś, tuleje w wahaczu i tuleje w ramie. Nagrzewaj do ok 300, 400 st, ale nie wypalaj. Po podgrzaniu zostaw na 5, 6 min i spróbuj znów wybić. I tak do skutku.
Musisz wiedzieć, że stara oś i tak jest do wyrzucenia, ale tuleje w ramie nie koniecznie.
Po wywaleniu starych tulei z wahacza i samej osi, wyczyść wszystko np szczotką drucianą lub papierem ściernym, zwłaszcza z resztek tulei pcv.
Czas na składanie. Najpierw tuleje pcv w wahaczu, należy je wprasować na sucho, bez smaru, potem tulejki metalowe. Jak nie masz prasy do wciskania, możesz to zrobić w dużym imadle z nakładkami ochronnymi. Tych tulei nie wbijaj młotkiem, maja być wprasowane osiowo.