Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Remont Silnika - wybór cześci - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Remont Silnika - wybór cześci (/showthread.php?tid=47014)

Strony: 1 2


Remont Silnika - wybór cześci - Marian2350 - 11-07-2018 15:47:48

Witam, przymierzam się do rozpoczęcia remontu generalnego w moim ogarze. Będę zmieniał Wał,cylinder,głowica... itd, łożyska w całym silniku. I mam do was pytanie jakich części byście radzili użyć, jestem jeszcze zielony w temacie. Za wszystkie odpowiedzi dzięki.Big Grin


RE: Remont Silnika - wybór cześci - NexTPL - 11-07-2018 15:56:36

Łożyska dobrej firmy, np. Koyo
Dobre uszczelki, nie te z papieru Tongue
Simmery z dobrego materiału.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Marian2350 - 11-07-2018 15:58:18

A cylinder?


RE: Remont Silnika - wybór cześci - NexTPL - 11-07-2018 16:07:33

Nie chce wpędzić cię w maliny, dlatego nic o nim nie mówiłem, sam posiadam Ogara 200, lepiej niech się wypowie ktoś kto posiada 205.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Marian2350 - 11-07-2018 16:14:31

Słyszałem że cylindry Almot cieszą się dobrymi opiniami.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Odrestaurator - 11-07-2018 16:49:08

Najlepszy wybór to szlif oryginalnego cylindra zmd pod dobry tłok. Uszczelniacze najlepiej dwuwargowe. Najlepszy wał to chyba Duells. Łożyska od siebie polecam FAG lub też FAG tvh z luzem c4 czyli teflonowe.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - nie_mientki - 11-07-2018 16:57:11

Co do sensowności i ograniczania kosztów remontu, to polecę lekturę klasyka: