Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Remont Silnika - wybór cześci - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (http://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Remont Silnika - wybór cześci (/showthread.php?tid=47014)

Strony: 1 2


Remont Silnika - wybór cześci - Marian2350 - 11-07-2018 15:47:48

Witam, przymierzam się do rozpoczęcia remontu generalnego w moim ogarze. Będę zmieniał Wał,cylinder,głowica... itd, łożyska w całym silniku. I mam do was pytanie jakich części byście radzili użyć, jestem jeszcze zielony w temacie. Za wszystkie odpowiedzi dzięki.Big Grin


RE: Remont Silnika - wybór cześci - NexTPL - 11-07-2018 15:56:36

Łożyska dobrej firmy, np. Koyo
Dobre uszczelki, nie te z papieru Tongue
Simmery z dobrego materiału.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Marian2350 - 11-07-2018 15:58:18

A cylinder?


RE: Remont Silnika - wybór cześci - NexTPL - 11-07-2018 16:07:33

Nie chce wpędzić cię w maliny, dlatego nic o nim nie mówiłem, sam posiadam Ogara 200, lepiej niech się wypowie ktoś kto posiada 205.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Marian2350 - 11-07-2018 16:14:31

Słyszałem że cylindry Almot cieszą się dobrymi opiniami.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Odrestaurator - 11-07-2018 16:49:08

Najlepszy wybór to szlif oryginalnego cylindra zmd pod dobry tłok. Uszczelniacze najlepiej dwuwargowe. Najlepszy wał to chyba Duells. Łożyska od siebie polecam FAG lub też FAG tvh z luzem c4 czyli teflonowe.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - nie_mientki - 11-07-2018 16:57:11

Co do sensowności i ograniczania kosztów remontu, to polecę lekturę klasyka:

"Weźmy na przykład buty. Vimes zarabiał trzydzieści osiem dolarów miesięcznie, nie licząc dodatków. Porządna para skórzanych butów kosztowała pięćdziesiąt dolarów. Ale para butów, na jaką mógł sobie pozwolić - całkiem przyzwoita na jeden czy dwa sezony, bo potem zupełnie przetarła się tektura, przeciekająca jak demony, to koszt około dziesięciu dolarów. Takie właśnie buty zawsze kupował Vimes i nosił je, aż podeszwy były tak cienkie, że w mgliste noce po kamieniach bruku poznawał, gdzie w Ankh-Morpork się znajduje.
Jednak dobre buty wytrzymywały lata, długie lata. Bogatego stać na wydanie pięćdziesięciu dolarów na parę butów, w których po dziesięciu latach wciąż będzie miał suche nogi. Tymczasem biedak, którego stać tylko na tanie buty, wyda w tym czasie sto dolarów -a nogi i tak stale będzie miał przemoczone.
To właśnie kapitan Vimes nazywał obuwniczą teorią niesprawiedliwości społecznej."


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Marian2350 - 11-07-2018 17:00:34

https://www.jackmotors.pl/old-timer/cylinder-romet-2b-40mm-tuning-kpl-barikit?from=listing&campaign-id=19
A co sądzicie o takim zestawie?


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Odrestaurator - 11-07-2018 17:25:02

Tylko po co?Tongue wydasz więcej a ten "tuning 40mm super moc" nic nie da, raz że tłok jest większy czyli cięższy a dwa to po prostu za mała średnica. Zwykły cylinder idzie dostać taniej a będzie to samo.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - NoSeLatamTrochu - 11-07-2018 17:43:46

Przekonało cię słowo TUNING ?
Co ci to da ? Nie dość że wzrostu na osiągach nie będzie to jeszcze więcej spali i krócej posłuży, słaba jakość odlewów. Niż takowy zmd po szlifie z jakimś dobrym tłokiem posłuży dużo dłużej, a i oryginał ! :v

Nie chcę się czepiać gdyż nie określiłeś się w tytule i 1 poście o jakiego ogara chodzi, dopiero po wejściu w link dowiedziałem się o jakiego chodzi, ale to tak marginesem.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Marian2350 - 11-07-2018 17:51:26

Nie chodziło o Tuning tylko że w ofercie napisane jest "BARDZO ŻYWOTNY ZESTAW, NIE WYSILONY

TŁOK BARIKIT ZAPEWNIA SPORY PRZEBIEG BEZ OBAW O DZWONIENIE PIERŚCIENI ORAZ ZATARCIE" I chciałem zapytać was o zdanie, a tak btw jeżeli zrobiłbym szlif oryginalnego cylindra to jaki konkretnie tłok do tego polecacie?


RE: Remont Silnika - wybór cześci - kacperszkudlarek - 11-07-2018 18:47:50

Moim zdaniem, jeśli masz wał ZMD (oczywiście jak rowek na klin i frez są w dobrym stanie) to oddaj go do regeneracji. Tak samo jak koledzy wyżej, jeśli masz cylinder ZMD (jeśli gwinty są ok, a sama tuleja cylindra nie porysana) to wyśli do szlifu.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Odrestaurator - 11-07-2018 18:52:03

ZMD/barikit lub coś podobnego

"Zestaw niewysilony" oznacza że po prostu tuning który tam wykonano nie żyłuje zbyt mocno tego cylindra w stosunku do oryginału.



A tak swoją drogą, to do tego 023 jak zamówisz cały chiński (no może dajmy na to almot) zestaw z allegro też pewnie posłuży. Chodzi o głównie o wał i cylinder, bo łożyska, uszczelniacze i uszczelki które tam dodają w zestawie to rzeczywiście nic nie warty szmelc. Przykładowo kolega seler1500 jeździ tuningową motorynką na wale za 90zł z allegro i jest w porządku. Naprawdę te silniki co są teraz tak mało używane i tak niewysilone nie potrzebują nie wiadomo jakich części, zwyczajnie takie meczarnie z doborem tłoków itd i ładowanie tyle kasy w niego nie ma sensu. Chyba że planujesz tym często jeździć, używać codziennie, jeździć na zloty itp. to wtedy rzeczywiście może warto zainwestować w jakieś lepsze części.


RE: Remont Silnika - wybór cześci - seler1500 - 11-07-2018 18:59:02

Do 205? Tłoki hondy MB


RE: Remont Silnika - wybór cześci - Marian2350 - 11-07-2018 21:44:27

Tak Ogar 205, a jakiś konkretny wymiar tego tłoka czy to już bez znaczenia?