Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Hydepark (/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Wątek: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie (/showthread.php?tid=46845)



Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie - Dawdzio - 19-06-2018 21:10:26

W związku z uszkodzonym poprzez niekompletność gaźnikiem w pewnym silniku muszę zastosować jakiś inny, a konkretnie ten:




Problem w tym, że tamten chiński wynalazek pracował w pionie (biorąc pod uwagę pozycję gardzieli), a gaźnik, który zamierzam zastosować (Walbro WT526) pracuje w poziomie. Przeczytałem gdzieś, że gaźniki membranowe mogą pracować w dowolnej pozycji, zastanawiam się tylko, czy obrócenie go o 90 stopni nie okaże się jednak przesadą. Zakładam, że strona widoczna na poniższym zdjęciu to ta od strony filtra powietrza, więc byłaby ona w górę:


Gdyby okazało się, że jednak musi być on w poziomie to do wyboru miałbym wykonanie dość ostro zgiętego króćca (jedyny materiał jaki mam nadający się do tego jest zaledwie o 2mm szerszy od oryginalnego króćca, na który musi wejść lub po prostu wykorzystanie kawałka gumowego węża rozmiar 10mm (2mm więcej niż średnica wewnętrzna oryginalnego króćca). Teoretycznie ta druga opcja brzmi dość "druciarsko", ale chyba tak się skończy, bo na wykonanie otworu w aluminium zostawiając ścianki 1mm z każdej strony mam dość małe szanse, poza tym nie mógłbym zastosować wtedy żadnego uszczelnienia (oryginalny króciec ma postać zwykłej rurki, nie ma możliwości pozbycia się go, a przynajmniej jest mi to bardzo nie na rękę).

Druga sprawa to podłączenie tego gaźnika. Posiada on dwa krócce na węże. Z tego, co zdążyłem się zorientować jest to coś jak w samochodzie - dopływ i powrót paliwa. Gdyby miał w sobie wbudowaną pompkę posiadałby trzeci króciec? Męczy mnie to, bo silnik posiada podciśnieniową pompkę paliwa, a nie chciałbym uszkodzić tego gaźnika, bo on jako jedyny nie ma w przyszłości żadnego innego zastosowania poza tym. Problem w tym, że pomimo znajomości producenta i modelu gaźnika nie jestem w stanie znaleźć na jego temat żadnych informacji.

Nie bijcie, nie miałem nigdy do czynienia z tym typem gaźników.
A, byłbym zapomniał. Z pewnością zastanawiacie się, dlaczego tak upieram się przy pozostawieniu oryginalnego króćca? Otóż dlatego:


Mocowany na dwie śruby o rozstawie niewiele wiekszym niż w gaźniku cudak. Dolot na górze, wydech na dole.


RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłaczenie - bubel500 - 19-06-2018 21:21:48

Zazwyczaj do fltra idzie strona gdzie jest przesłona ssania, a przepustnicą do cylindra Smile
Ja mam gdzieś parę nowych (prawie) markowych gaźników, włącznie z wbudowaną pompką, to ułatwiłoby rozruch Smile I jest to z kosy spalinowej, i zmiana pozycji kosy nie ma wpływu na pracę silnika


RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłaczenie - Dawdzio - 19-06-2018 21:44:52

Czyli moje założenie było poprawne. Ssania tu nie ma, to mnie trochę zgubiło.
Ten silnik i tak odpalany jest "w biegu", więc pompka wiele nie zmieni. Poza tym nie mam nawet całkowitej pewności czy działa jak powinien. Chciałbym go odpalić na z wykorzystaniem tego co mam w ramach eksperymentu, bo kupiłem go bardziej jako wzór dla mojej konstrukcji niż w celach użytkowych. Mimo wszystko zapamiętam, gdybym czegoś potrzebował.

Delikatna zmiana pozycji nie, tyle że nikt kosą nie kręci wokół jej osi ani nie stawia jej pionowo odpalonej i właśnie martwi mnie to czy obrócenie na stałe gaźnika utrudni lub nawet zupełnie uniemożliwi jego poprawną pracę.


RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłaczenie - Motorowerzystka - 19-06-2018 21:50:06

A czym jest ten tajemniczy pojazd? hmm Bo odpalanie silnika "w biegu" kojarzy mi się z silnikiem rowerowym Tongue


RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłaczenie - Dawdzio - 19-06-2018 21:55:18

Jak zadziała to pokażę Big Grin
Choć muszę przyznać się do podejrzeń o to, że rozszyfrujesz mnie po samym zdjęciu, dość charakterystycznego, króćca. Jestem zawiedziony Tongue



A idź ty. Hongdu IE39F bez tłumika i z niekompletnym gaźnikiem, który kosztuje niewiele mniej niż dałem za tego rupiecia.


RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie - seler1500 - 19-06-2018 22:15:41

Jak nie zadziała, mogę Ci podesłać podobny, ale z pompką - leży wyjęty z kosy spalinowej, stan nieznany to za darmo wyślę Wink


RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie - Motorowerzystka - 19-06-2018 23:36:15

Dawdzio napisał(a):Choć muszę przyznać się do podejrzeń o to, że rozszyfrujesz mnie po samym zdjęciu, dość charakterystycznego, króćca. Jestem zawiedziony Tongue
Pff krejzi

Dawdzio napisał(a):Hongdu IE39F
Ooo, gnomopodobne coś :F A raczej kopia silnika Velosolex Tongue


RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie - Dawdzio - 28-06-2018 01:47:55

Wygląda na to, że bez oryginalnego gaźnika nic nie zdziałam. Trafiłem przypadkiem na taką informację:
Cytat:Wyróżniamy dwie warianty przepłukiwania zwrotnego: MAN oraz system Shnurlego.

W systemie MAS (rys.a) okna wylotowe ulokowane są nad oknami dolotowymi. W systemie tym okna wylotowe jak również okna dolotowe są po tej samej stronie cylindra. Takie ustawienie okien powoduje, iż muszą one być niższe niż w pozostałych ewentualnościach i stąd bierze się potrzeba stosowania wyższego ciśnienia czynnika przepłukującego.
https://www.bryk.pl/wypracowania/fizyka/ruch-i-jego-powszechnosc/9986-silnik-dwusuwowy.html#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other

I teraz wszystko nabiera sensu (nawet, idiotyczne na pierwszy rzut oka, zamontowanie baku poniżej gaźnika wymuszające zastosowanie pompki). Na trzech gaźnikach nie chciał odpalić, na jednym ledwo pyrkał i gasł. Bez oryginalnego gaźnika chyba nic nie zdziałam. Próbowałem i z tym, ale paliwo z niego nie wylatywało drugą rurką, choć pompka jest sprawna (próbowałem zamieniać rurki).


RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie - Motorowerzystka - 28-06-2018 08:49:10

Na allegro jeden sprzedawca ma części do tego silnika, ale ceni się strasznie...


RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie - TheKocur - 28-06-2018 08:52:43

A podłączyłeś podciśnienie?

W niektórych gaźnikach jest podciśnienie na wężyku w tym przypadku musisz przerobić króciec lub coś innego wykombinować Wink
Sam planuje założyć do mojego 023 taki gaźnik ( bo da się [ są filmiki na YT[), dokładnie od kosy gardziel 15mm Big Grin
Pamiętaj ,że ten gaźnik ma membrany, które musza być sprawne, bo tak to szkoda zachodu, bo nie zadziała...Sleepy
Tutaj masz filmiki które pozwolą ci co nie co zrozumieć :F https://youtu.be/MM2WsTkYhX8 https://www.youtube.com/watch?v=kuBuY_JW3Yk


RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie - Dawdzio - 28-06-2018 13:07:12

facepalm
Po szybkim zapoznaniu się z tematem uznałem, że jest mi zbędne, bo przecież w silniku pompka jest. Ale jak naprawię rower na którym jest zamontowany to spróbuję.

Znalazłem tego sprzedawcę, ale niewiele więcej dałem za silnk, więc to trochę bez sensu.