Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Wyrobione otwory mocowania silnika - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Rama, nadwozie, układ wydechowy (/forumdisplay.php?fid=224)
+--- Wątek: Wyrobione otwory mocowania silnika (/showthread.php?tid=46762)



Wyrobione otwory mocowania silnika - Szakal_WP - 09-06-2018 18:21:35

Witam
Jak widać na załączonym zdjęciu

Z okrągłych otworów mocowania silnika w moim Romecie zrobiły się jajka. Silnik przez to giba się na boki przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu podczas jazdy. Miał kiedyś podobny problem i się z nim uporał, albo ma pomysł jak temu zaradzić?


RE: Wyrobione otwory mocowania silnika - Jestem Marek - 09-06-2018 18:56:51

Kawałek blaszki, zaspawać aktualne dziury i nawiercić na nowo.


RE: Wyrobione otwory mocowania silnika - stqc - 10-06-2018 00:03:19

Kolegi marka pomysł może wydać się trochę trudny do wmiare prostego wykonania i takiego aby było estetycznie i prosto. Jeżeli otwór jest 8mm rozwieść go na 12mm i wstaw tulejki które do wewnętrzna będą miały z 8mm. Poprosisz tokarza jakiegoś to ci dorobi następnie do około obsiadają wyszlifuj i wiertłem popraw otwór który będzie napewno w miejscu starego Big Grin to taki prosty i chyba najlepszy pomysł


RE: Wyrobione otwory mocowania silnika - Szakal_WP - 12-06-2018 13:08:04

Też myślałem o tulejkach, chyba najlepszy i najbardziej elegancki sposób aby to naprawić. Może je dookoła lekko migomatem łapnę po wstawieniu w ramę aby mieć pewność, że nic się nie przesunie.


RE: Wyrobione otwory mocowania silnika - stqc - 12-06-2018 14:06:20

Tak tez o to mi chodziło jednak słownik zmienił na co innego


RE: Wyrobione otwory mocowania silnika - ananas - 12-06-2018 14:43:01

Wystarczy po prostu dobrze skręcić silnik porządnymi śrubami, nakrętkami i podkładkami i nic nie ma prawa się poruszać. Przecież śruba sama w sobie nie łączy elementów ze sobą (a przynajmniej nie w dużym stopniu), jej głównym zadaniem jest generowanie tarcia pomiędzy elementami i to ono ma trzymać silnik na miejscu, także nawet przy wyrobionych otworach nie powinien skakać.