Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
zapłon CDI z 4T do 2T? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: zapłon CDI z 4T do 2T? (/showthread.php?tid=46702)



zapłon CDI z 4T do 2T? - kubaS01 - 02-06-2018 10:55:45

Czy zapłon z 4t będzie chodzić w silniku 2t?
Pomijam przerabianie krzywek itp.


RE: zapłon CDI z 4T do 2T? - grek132 - 02-06-2018 11:59:40

nie będzie działać prawidło ze względu na zasadę działania silników 2t i 4t przynajmniej na oryginalnym module aczkolwiek po zmianie modułu na taki z 2t mogą być problemy z "wielkością" iskry . Moim zdaniem skoro masz już sie bawić w przerabianie krzywek to lepiej od razu lecieć na takim z 2t Tongue


RE: zapłon CDI z 4T do 2T? - kubaS01 - 02-06-2018 12:09:15

Przekładam cały zapłon z jakiegoś kingwaya (koło magnesowe , moduł, cewki, impulsator ,)
i teraz mi chodzi o to czy w zapłonie 4t jest jakaś elektronika która powoduje iskre co 2 obroty wału?


RE: zapłon CDI z 4T do 2T? - Odrestaurator - 02-06-2018 12:58:43

Tak jak koledzy wyżej pisali, może to nie działać, iskra może być za mała (w 4t przerwa na świecy to jakieś 0.06mm a w 2t to coś koło 0.3 - 0.4mm)
Zauważ też że w niektórych nowych skuterach 2t masz zapłon przykręcany na stałe, a w niektórych taki z możliwością regulacji, więc bardzo możliwe, że nie ustawisz zapłonu. Będzie w złym momencie. Co do modułów dających iskrę ileś razy na obrót wału, to mi 4t na module 2t nie chciał odpalić (problemy ze znalezieniem dobrej iskry, występowałą tylko czasami i to w jakiś dziwny sposób) , więc możliwe że odwrotnie też nie będzie działać. Podobno te moduły to to samo, ale wychodzi jednak na to że nie.
Kup lepiej odpowiedni zapłon, do chińskich skuterów czy biegówek to są grosze, cały zestaw to bodajże 70zł.


RE: zapłon CDI z 4T do 2T? - grek132 - 02-06-2018 13:06:23

mi dokładniej chodziło to o to czy zapłon wyrobi z prądem na tą iskre. w 4t masz więcej czasu na to


RE: zapłon CDI z 4T do 2T? - rafi555 - 02-06-2018 14:05:00

(02-06-2018 10:55:45)kubaS01 napisał(a):  Czy zapłon z 4t będzie chodzić w silniku 2t?
Pomijam przerabianie krzywek itp.

Co ma zapłon do krzywek ?


RE: zapłon CDI z 4T do 2T? - seler1500 - 02-06-2018 14:33:00

Odrestaurator, poleciałeś ostro z tymi 0,06 mm.
Na zapłonach CDI przerwa na świecy 0,6 - 0,8 mm. Zapłony od 4t mają zmienne wyprzedzenie, które powoduje obniżenie kultury pracy silnika, zwłaszcza na wolnych.


RE: zapłon CDI z 4T do 2T? - kubaS01 - 02-06-2018 17:34:44

Czyli jednoznacznie nie będzie to prawidłowo działać?


RE: zapłon CDI z 4T do 2T? - kubaS01 - 03-06-2018 00:50:04

Mam jeszcze ostatnie pytanie , trochę odbiegające od tematu , czy wytwarzanie iskry zabiera dużo prądu?(chodzi o 2T oczywiście)
Czy zasilanie bateryjne się opłaca?
Na ile czasu starczy akumulator?


RE: zapłon CDI z 4T do 2T? - grek132 - 03-06-2018 14:12:06

jak chcesz sie już bawić w przeszczep zapłonu to bierz najlepiej na prąd zmienny od 2t (najmniej problemów ) tak nie bierz tych zapłonów co mają tylko 2 cewki nie warto i tak płacisz to moim zdaniem lepiej trochę dodać do czegoś lepszego Wink