Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Sprawa pierścieni i tłumika - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27)
+--- Wątek: Sprawa pierścieni i tłumika (/showthread.php?tid=46568)



Sprawa pierścieni i tłumika - DZC - 11-05-2018 17:07:04

Witam

Jestem tutaj na forum dopiero od dziś Smile

Mam sprawę.

Ponieważ posiadam Jawkę 50 i mam zamiar wmienić cylinder na nowy.
Chcę go wymienić ponieważ skończyły się pierścienie a gdy kupiłem nowe nominalne tak jak cylinder i tłok po założeniu nie wchodziły do cylindra Sad .
Dlatego postanowiłem zakupić nowy cylinder z tłokiem, pierścieniami i tłokiem Smile
Myślę że jak wszystko będzie z kompletu to się spasuje Smile
Ale czy lepiej kupić pierścienie i je przyszlifować czy coś takiego?
A jak kupię nowy cylinder jak mam odkręcić kolanko od starego?
Bo jak widzialem na zdjęciach cylindrów nowych nie maja one śrub na zamocowanie kolanka.

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Mój sprzęt to Jawka 50


RE: Sprawa pierścieni i tłumika - Odrestaurator - 11-05-2018 17:15:40

Dlaczego nie wchodzą? kupiłeś złe? pamiętaj, że jak chcesz włożyć tłok z pierścieniami do nowego cylindra to musisz pierścienie założyć na zamki na tłoku, ścisnąć je i dopiero włożyć do cylindra. Inaczej tego nie założysz, spróbuj jeszcze raz.
Żadnego szlifowania pierścieni.
Kolanko w Jawce 50 zamontowane jest na dwóch szpilkach wkręconych do cylindra i dokręcone jest dwoma nakrętkami. Wystarczy że odkręcisz te nakrętki bądź też całe szpilki i wyjmiesz kolanko (klucz 10)

A do nowego cylindra możesz dorobić szpilki samemu, jak nie masz narzynki żeby potem poprawić gwint to zrób tak: Wybierz odpowiednio długie śrubki, nakręć na nie nakrętki (3 sztuki na jedną śrubkę, 2 skontrujesz a jedną wykręcisz jako pierwszą), wkręć śrubki do cylindra, a potem obetnij łepki śrub. Następnie wyszlifuj miejsce cięcia, i wykręć nakrętki które poprawią gwint. Potem tylko załóż kolanko i dokręć nakrętkami. Warto zastosować najpierw podkładkę zwykłą, potem sprężynową i na koniec nakrętkę. Podkładka sprężynowa zapobiegnie odkręcaniu się nakrętek i być może odpadnięciu kolanka. A jak nie masz takich podkładek to możesz nakręcić 2 nakrętki i skontrować. Nie stosuj raczej nakrętek z klejem bo może się roztopić od temperatury.