Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Komar 2350, 1971r - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (http://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Wątek: Komar 2350, 1971r (/showthread.php?tid=46407)

Strony: 1 2


Komar 2350, 1971r - eloolo22 - 15-04-2018 20:35:57

Witam odnawiam taką maszynę:
Proszę o informację znawców czy jest w oryginale?
Jest to 71r.
Ktoś mi mówił że obudowa lampy powinna być bez zaślepki na sygnał i tylni wachacz nie ten.
Licznik w nim jest taki jak w sztywniakach tłumik łączony z kolanem ryflowaną obejmą nie dzielony.
Za wszystkie informacje z góry dziękuję?


RE: Komar 2350, 1971r - gregorian2008 - 15-04-2018 20:49:29

Z opisu wynika że Komar 2330 mogę się mylić jelsi silnik nie oryg. To raczej 2330 bo tam były silniki jak w sztywniaku Smile


RE: Komar 2350, 1971r - Majerano - 15-04-2018 21:16:32

Tylne koło od 50 T-1 a przednie trudno powiedzieć słabe zdjęcie. Co do reszty to muszą sie inni wypowiedzieć.


RE: Komar 2350, 1971r - eloolo22 - 15-04-2018 21:24:53

(15-04-2018 20:49:29)gregorian2008 napisał(a):  Z opisu wynika że Komar 2330 mogę się mylić jelsi silnik nie oryg. To raczej 2330 bo tam były silniki jak w sztywniaku Smile

Silnik orgyginał numery się zgadzają. Na tabliczce pisze 2350. Czy tak mogły wyglądać pierwsze modele?

(15-04-2018 21:16:32)Majerano napisał(a):  Tylne koło od 50 T-1 a przednie trudno powiedzieć słabe zdjęcie. Co do reszty to muszą sie inni wypowiedzieć.

Koła założyłem inne, były w lepszym stanie.
Szczerze nie widziałem między nimi różnicy poza tym że te które zalożyłem są na łożyskach.


RE: Komar 2350, 1971r - rafi555 - 15-04-2018 22:57:55

Jakie 2330 Smile, to przecież 2350.


RE: Komar 2350, 1971r - eloolo22 - 15-04-2018 23:22:56

Tak jak pisałem w tytule 2350, z pierwszego roku produkcji, tylko czy wszystko jest tak jak wyszło w org?


RE: Komar 2350, 1971r - rafi555 - 15-04-2018 23:32:46

Na pierwszy rzut oka tak, na razie widzę że manetka gazu od nowszego modelu i ktoś podnóżki sobie dorobił.


RE: Komar 2350, 1971r - joozek - 16-04-2018 00:33:43

Model 2350 - pierwszy rok produkcji. Do wymiany;
Kola, skorupa lampy - niestety ktoś na silę chciał wstawić licznik od sztywniaka, w tym modelu powinien być już mały. Sygnału bateryjnego już nie było, ale skorupa miała oryginalnie przetłoczenie na kratkę, osłonę klaksonu - ktoś tam wyciął otwór na klakson. Dopiero potem była tam gładka, a w 1973 i w górę, naklejka z logo Pegazem - Romet.
Do wymiany też tylny wspornik siedzenia i blacha siedzenia, to co jest, pochodzi od późniejszego modelu 2350.
Tylny wahacz jest oryginalny, ale ktoś spawał tylne wsporniki amortyzatorów i dorobił dodatkowe podnóżki. Można to oczywiście uratować lub szukać innych, Uwaga, model 2330 miał taki sam wahacz, ale od dołu były smarowniczki, kalamit-ki do smarowania dużych tulei pcv/stal.
Prawy korpus klamki i rol-gaz pochodzi od późniejszej wersji Romet-a.
Brak osłon gaźnika.


RE: Komar 2350, 1971r - rafi555 - 16-04-2018 09:31:39

joozku, lampa może być oryginalna. W latach 1970-1972 w komarach był solidny bałagan z lampami (przynajmniej tak wynika z moich obserwacji) .


RE: Komar 2350, 1971r - joozek - 16-04-2018 15:28:07

Tak, to prawda, bałagan był, co było pod ręką to montowali. Ta skorupa, nawet na pewno jest oryginalna, ale ktoś już ją tak zmęczył, że naprawić się raczej nie da. Confused


RE: Komar 2350, 1971r - eloolo22 - 16-04-2018 16:22:31

Licznik był w tej skorupie starego typu oryginalnie założony tylko został zdemontowany do renoeacjii. Mocowanie amortyzatora raczej noe było spawane.


RE: Komar 2350, 1971r - joozek - 16-04-2018 23:55:52

"Licznik był w tej skorupie starego typu oryginalnie założony"...
Nic nie wiem o takim rozwiązaniu w modelu 2350. Tak jak napisałeś było stosowane w modelu 2330.


RE: Komar 2350, 1971r - eloolo22 - 12-10-2018 14:29:27

Czy ktoś zatem spotkał się z tym że w 2350 z 71r był montowany licznik starego typu?


RE: Komar 2350, 1971r - gregorian2008 - 12-10-2018 15:33:56

Ja spotkałem się już z kilkoma obudowami na duży licznik z tworzywa więc możliwe że tak było z początku.


RE: Komar 2350, 1971r - eloolo22 - Wczoraj 23:43:21

[quote='joozek' pid='543877' dateline='1523828023']
Model 2350 - pierwszy rok produkcji. Do wymiany;
Kola, skorupa lampy - niestety ktoś na silę chciał wstawić licznik od sztywniaka, w tym modelu powinien być już mały. Sygnału bateryjnego już nie było, ale skorupa miała oryginalnie przetłoczenie na kratkę, osłonę klaksonu - ktoś tam wyciął otwór na klakson. Dopiero potem była tam gładka, a w 1973 i w górę, naklejka z logo Pegazem - Romet.
Do wymiany też tylny wspornik siedzenia i blacha siedzenia, to co jest, pochodzi od późniejszego modelu 2350.
Tylny wahacz jest oryginalny, ale ktoś spawał tylne wsporniki amortyzatorów i dorobił dodatkowe podnóżki. Można to oczywiście uratować lub szukać innych, Uwaga, model 2330 miał taki sam wahacz, ale od dołu były smarowniczki, kalamit-ki do smarowania dużych tulei pcv/stal.
Prawy korpus klamki i rol-gaz pochodzi od późniejszej wersji Romet-a.
Brak osłon gaźnika.
Jakie powinny być oryginalne koła i czym się różnią od tych które mam zamontowane?