Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Jaguar Special ? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Rowery Romet (/forumdisplay.php?fid=207)
+--- Dział: Rowery - Pozostałe pytania (/forumdisplay.php?fid=210)
+--- Wątek: Jaguar Special ? (/showthread.php?tid=42585)



Jaguar Special ? - Ricardo - 03-01-2017 23:26:05

Cześć
Chciałbym w tym roku wziąć udział w wyścigu l'Erioca, szukam więc odpowiedniego roweru; fajnie byłoby przejechać czymś naszej rodzimej produkcji, Romet więc wydaje się oczywistym wyborem. Kilka współczesnych rowerów już mam więc Romet z założenia ma być jedynie na imprezy typu Eroica i niedzielne jazdy retro.
Czy podlinkowany rower ma coś wspólnego z Jaguarem Special czy tylko ktoś sobie to radośnie domalował na ramie. Wiem że osprzęt nie z epoki ale..... warte to tych pieniędzy?
https://www.olx.pl/oferta/special-jaguar-lata-70-80-super-stan-okazja-CID767-IDiv5SZ.html#1879ee4e90

A może ma ktoś na sprzedaż fajnego Jaguara, rozmiar 530 , 550 w wersji Specjal lub Super?
Przy okazji jak przeglądam w necie ogłoszenia, jak rozpoznać czy rama to wersja Standard / Specjal / Super ?

Pozdrawiam
Ryszard


RE: Jaguar Special ? - f126 - 04-01-2017 11:32:37

(03-01-2017 23:26:05)Ricardo napisał(a):  Czy podlinkowany rower ma coś wspólnego z Jaguarem Special czy tylko ktoś sobie to radośnie domalował na ramie.

Zadatki na Speciala ten rower ma:
- górne rurki tylnego trójkąta są na końcach ścięte a nie zagniecione,
- tylne haki są kute a nie blaszane.

Kolejnym kryterium jest średnica sztycy: w Specialu powinno być przynajmniej 26,4 mm. Poproś sprzedającego żeby zmierzył.

Głównym wyróżnikiem Speciala jest to, że rama jest zrobiona z lekkich, cieniowanych rur, np. Reynolds. Weryfikacja jest możliwa poprzez sprawdzenie wagi gołej ramy, więc na tym etapie tego nie zweryfikujesz.

Ten rower jest w całości przemalowany (chyba nawet proszkowo) więc i napisy mogą być niezgodne z oryginałem, ale jeśli zgadzałaby się przynajmniej ta sztyca, to ja bym już zakładał że mam do czynienia ze Specialem Smile


RE: Jaguar Special ? - tramwajarz - 04-01-2017 16:34:01

rower z ogłoszenia napewno nie jest zgodny z listą jaki wychodził z fabryki,napewno przerzutki za 15zł i korba biopace na kwadrat nie występowała w latach 70


RE: Jaguar Special ? - nonameuser1 - 04-01-2017 19:05:53

(04-01-2017 11:32:37)f126 napisał(a):  ale jeśli zgadzałaby się przynajmniej ta sztyca, to ja bym już zakładał że mam do czynienia ze Specialem Smile

Coś tam wiesz, ale nie do końca, skoro tylko po sztycy chcesz weryfikować Speciala.

(04-01-2017 11:32:37)f126 napisał(a):  Kolejnym kryterium jest średnica sztycy: w Specialu powinno być przynajmniej 26,4 mm.

to w Specialu może być więcej niż 26,4? Big Grin

A rower totalnie nie wart zainteresowania, koło Speciala to nawet nie stało.


RE: Jaguar Special ? - f126 - 05-01-2017 00:36:38

(04-01-2017 19:05:53)nonameuser1 napisał(a):  
(04-01-2017 11:32:37)f126 napisał(a):  ale jeśli zgadzałaby się przynajmniej ta sztyca, to ja bym już zakładał że mam do czynienia ze Specialem Smile

Coś tam wiesz, ale nie do końca, skoro tylko po sztycy chcesz weryfikować Speciala.

Haki i węzeł są już w tym rowerze ok (tzn. nie wykluczają Speciala), sztycę trzeba zmierzyć i jest to do zrobienia, a sformułowanie "przynajmniej sztyca" odnosiło się do braku możliwości zweryfikowania wagi gołej ramy w przypadku tego ogłoszenia.

Rzeczywiście mało "specjalnie" wygląda geometria tej ramy - chainstay długaśny. Ale nie wiem czy zwarta geometria to warunek konieczny dla "specjalności".

(04-01-2017 19:05:53)nonameuser1 napisał(a):  
(04-01-2017 11:32:37)f126 napisał(a):  Kolejnym kryterium jest średnica sztycy: w Specialu powinno być przynajmniej 26,4 mm.

to w Specialu może być więcej niż 26,4? Big Grin

Na szosie już różne przypadki opisywali, w tym mieszanki różnych rur w jednym rowerze. Temat jest mega śliski i chyba najlepiej byłoby żeby sobie każdy przeczytał tamten ponad 40-stronicowy wątek Smile


RE: Jaguar Special ? - Ricardo - 05-01-2017 11:40:22

(05-01-2017 00:36:38)f126 napisał(a):  Na szosie już różne przypadki opisywali, w tym mieszanki różnych rur w jednym rowerze. Temat jest mega śliski i chyba najlepiej byłoby żeby sobie każdy przeczytał tamten ponad 40-stronicowy wątek Smile

Możesz wrzucić linka do tematu ? Chętnie przeczytam.


RE: Jaguar Special ? - nonameuser1 - 05-01-2017 13:34:36

Pewnie chodzi o ten temat http://szosa.org/topic/1285-zzr-jaguar/
Wiele zdjęć dawno się nie otwiera, czytałem to kiedyś nawet kilka razy. Nie można wszystkiego wyczytanego z netu brać jako pewnik.

(04-01-2017 11:32:37)f126 napisał(a):  Kolejnym kryterium jest średnica sztycy: w Specialu powinno być przynajmniej 26,4 mm.

to w Specialu może być więcej niż 26,4? Big Grin

[/quote]

Na szosie już różne przypadki opisywali, w tym mieszanki różnych rur w jednym rowerze. Temat jest mega śliski i chyba najlepiej byłoby żeby sobie każdy przeczytał tamten ponad 40-stronicowy wątek Smile
[/quote]

I co niby w specialu ktoś miał 27,2? Big Grin weź pomyśl Big Grin


RE: Jaguar Special ? - f126 - 05-01-2017 15:26:22

(05-01-2017 13:34:36)nonameuser1 napisał(a):  Pewnie chodzi o ten temat http://szosa.org/topic/1285-zzr-jaguar/
Wiele zdjęć dawno się nie otwiera, czytałem to kiedyś nawet kilka razy. Nie można wszystkiego wyczytanego z netu brać jako pewnik.

Tak, to ten wątek. Pewników w nim zbyt wiele nie ma Smile Sporo jest natomiast wykluczających się informacji i prób wyłuskania jakichś reguł z tego co ludzie tam pokazali albo słyszeli z ustnych przekazów.

Tak czy inaczej w kwestii identyfikacji Hur/Jag oraz Standard/Spec/Super ten wątek z szosy jest niezwykle cenny, bo opiera się na autentycznych przypadkach. Lepszego "opracowania" na ten temat nie znam.