Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
019 temat tabu - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: 019 temat tabu (/showthread.php?tid=41522)

Strony: 1 2


019 temat tabu - Rafku - 11-09-2016 01:16:54

Mam pytanie do uzytkownikow silnika Dezamet 019

Otoz do konca roku planuje przynajmniej zlaczyc kartery do kupy

Lecz nie podoba mi sie rozwiazanie umiejscowienia lozysk walu w karterze od strony zaplonu

Napiszcie prosze czy tak bylo w oryginale?





RE: 019 temat tabu - ananas - 11-09-2016 01:39:02

Z tego co wiem to tak właśnie było.


RE: 019 temat tabu - Rafku - 11-09-2016 09:22:27

Hmm da fuck...

Smieszne jest to, ze ten 'dystans' miedzy pierecieniem, a lozyskiem (widac go na foto) ma luz... i boje sie ze bedzie wydawac jakies dzwieki jak juz go dziada odpale


No to teraz pytanie do tych ktorzy remontowali 019 (ktoscto w ogole robil?), jak skladaliscie wal?

No ja wymyslilem, ze lozysko, ktorego u mnie brakuje naloze na wal, nastepnie karter z lozyskiem, ktore jest na fotkach (rzecz jasna wymienie je) wrzuce do zamrazarki i moze wtedy uda sie to poskladac nie krzywiac walu

Co sadzicie?

Na prawde posrane rozwiazanie... no po co taki dystans o szerokosci lozyska? Toc juz lepiej by bylo jakby wypieprzyc ten dystans, a lozysko umiescic przy pierscieniu... Dystans by byl i nie bylo by ew. tego dzwonienia jak i luzu osiowego, ktory byl w tym silniku przed rozpolowieniem, pomimo dobrych gniazd Facepalm2


RE: 019 temat tabu - Rafku - 11-09-2016 21:02:46

Serio nikt nie remontował tego silnika?


RE: 019 temat tabu - Tomasso94 - 11-09-2016 21:06:49

z tego co pamiętam, od strony zapłonu są dwa łożyska i między nimi jest taki dziwny luz, pomiędzy jest tylko seger


RE: 019 temat tabu - ananas - 11-09-2016 22:31:57

Ja składałem taki silnik i też miałem taką tuleję, z tego co pamiętam to nawet na schemacie ona jest. A co do luzu, to łożysko ma być włożone tak żeby nie było tam luzu.


RE: 019 temat tabu - kuzma - 11-09-2016 23:26:58

...a składałem tak że łożyska na ciepło na wał założyłem poskładałem na sucho resztę spasowałem czy jest ok bez wału ...potem jeden karter do piekarnika i wał z łożyskiem sam wpadł ... następnie wkładasz resztę uszczelka plus uszczelniacz drugie gniazdo podgrzałem lekko nad palnikiem i skręciłem do siebie w miarę szybko aby gniazdo nie ostygło ......


RE: 019 temat tabu - Kanilox - 12-09-2016 01:18:16

(11-09-2016 09:22:27)Rafku napisał(a):  Na prawde posrane rozwiazanie... no po co taki dystans o szerokosci lozyska? Toc juz lepiej by bylo jakby wypieprzyc ten dystans, a lozysko umiescic przy pierscieniu... Dystans by byl i nie bylo by ew. tego dzwonienia jak i luzu osiowego, ktory byl w tym silniku przed rozpolowieniem, pomimo dobrych gniazd Facepalm2
Jest właśnie szerokości łożyska i u siebie wstawiłem 3 łożysko i było dobrze, przejechałem na tym silniku 2500km i było cały czas ok także myślę że to dosyć sprawdzone rozwiązanie, gdybym teraz remontował taki silnik to na pewno tak bym zrobił znowu.


RE: 019 temat tabu - Quake96 - 12-09-2016 01:33:45

Nie wiem jak tu w 019, ale z tego co widzę to przynajmniej 023 miał 3 łożyska na wale:




RE: 019 temat tabu - Kanilox - 12-09-2016 01:53:08

(12-09-2016 01:33:45)Quake96 napisał(a):  Nie wiem jak tu w 019, ale z tego co widzę to przynajmniej 023 miał 3 łożyska na wale:


No tak, 019 też miał w sumie 3 łożyska. Wcześniej wspominałem że można dać 3 łożyska od strony magneta.


RE: 019 temat tabu - Rafku - 12-09-2016 08:24:31

Dzieki za konkrety


Ciekawe rozwiazanie jezeli chodzi o 3 lozyska od strony zaplonu.

Napiszcie jeszcze prosze z ktorej strony mam bic, zeby wybic to lozysko (to z fotek), obstawiam, ze musze wyjac seger i bic od strony simmeringu i lozysko wyleci przez skrzynie korbowa. Potwierdzcie, bo nie chce nic rozwalic


RE: 019 temat tabu - Rafku - 17-01-2017 19:04:59

Kupiłem już sobie łożyska na wał, i analizuję pomysł Kaniloxa, i nachodzi mi do głowy pytanie:

Czy pomiędzy tymi dwoma łożyskami, nie powinno być dystansu? Jakiejś cienkiej podkładki?

Przykładem na to jest choćby 023 i dwa łożyska na lewym czopie zdystansowane podkładką 0,8mm

Czy brak podkładki pomiędzy łożyskami nie będzie miało większego wpływu na pracę silnika?

Kupiłem też nową skrzynie do 019 z jackmotors... wałek zdawczy, tryb 3 biegu? (nie wiem czy 3 biegu - zakłada się na niego koło zębate przekładni stałej) i choinkę... i napiszę tak, raczej nie warto wydawać te 180zł Facepalm2


RE: 019 temat tabu - charper - 17-01-2017 19:16:13

(17-01-2017 19:04:59)Rafku napisał(a):  Kupiłem już sobie łożyska na wał, i analizuję pomysł Kaniloxa, i nachodzi mi do głowy pytanie:

Czy pomiędzy tymi dwoma łożyskami, nie powinno być dystansu? Jakiejś cienkiej podkładki?

Przykładem na to jest choćby 023 i dwa łożyska na lewym czopie zdystansowane podkładką 0,8mm

Czy brak podkładki pomiędzy łożyskami nie będzie miało większego wpływu na pracę silnika?

Kupiłem też nową skrzynie do 019 z jackmotors... wałek zdawczy, tryb 3 biegu? (nie wiem czy 3 biegu - zakłada się na niego koło zębate przekładni stałej) i choinkę... i napiszę tak, raczej nie warto wydawać te 180zł Facepalm2

będzie się wal ruszal na boki, zasami razem z łozyskami.. a z tego wynikają rozne wesole rzeczy. stad konieczność używania oryginalnych uszczelek i oryginalnych dystansów, inaczej trzeba dystansować od nowa. to jeden z przykładów że wieśtunerzy i partacze nie maja racji że pojeździsz na wójowo złożonym silniku.


RE: 019 temat tabu - Szatek - 17-01-2017 19:19:59

Oryginalnie w 019, między dwoma łożyskami w lewym karterze, jest pierścień dystansowy (taki jak zewnętrzny pierścień łożyska). Ja bym go tam dał zamiast trzeciego i odpuścił sobie kombinacje.

Nie wiem jak będą pracowały niezdystansowane łożyska i czy w ogóle będzie miejsce na ich zdystansowanie.

Za 180 zł można kupić całą nową skrzynie ZMD do 019...


RE: 019 temat tabu - plusminus - 17-01-2017 19:41:29

Patrząc na schemat tego silnika, to dając łożysko w miejsce tulejki, może być mały problem z wysprzęglaniem, więc podkładka na wał, tak aby opierała się o bieżnie wewnętrzne, byłaby wskazana. O ile takowa sie zmieści tam.