Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Zapłon z silnika 027 do 023 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222)
+--- Wątek: Zapłon z silnika 027 do 023 (/showthread.php?tid=40817)

Strony: 1 2 3 4


Zapłon z silnika 027 do 023 - Maciek_Krk - 10-07-2016 16:48:12

Witam!

Mam do Was pytanie dotyczące takiej przeróbki jak zamontowanie zapłonu z Charta 210 do Kadeta czyli z silnika 027 do 023.
Jestem tym zainteresowany ponieważ jest to zapłon elektroniczny i na pewno znacznie mniej awaryjny i wydajny Smile .
Ponieważ przeprowadzam całkowitą renowację swojego Kadeta m-780 zastanawiam się czy warto zainwestować trochę więcej kasy w kompletny zapłon od Charta niż w kompletny fabryczny zapłon do 023 ( podstawa, cewki itd ) ponieważ i tak muszę kupić komplet.

Główne pytania ( na tą chwilę Wink ):

1. Czy podstawa zapłonu pasuje bez przerabiania do 023 ?
2. Czy magneto pasuje na wał od 023 bez przerabiania ?
3. Czy jest możliwość korzystania z tego rozwiązania bez instalowania akumulatora ? ( nie pełna instalacja ) ewentualnie jakiś mały żelowy akumulator gdzieś schować?
4. Czy gra jest warta świeczki czy nowy dobrze zestrojony fabryczny zapłon będzie lepszym rozwiązaniem ? Wink
5. Czy poza magnetem, podstawą, modułem i cewką wn. i żarówkami 12V zamiast 6V potrzebuję coś więcej ?

Bardzo prosił bym o pomoc w rozwiązaniu tej kwestii bo jestem w trakcie renowacji na urlopie i czasu mam nie wiele Smile
Pozdrawiam !


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Jaro5 - 10-07-2016 16:52:10

1.Pasuje
2.Pasuje
3.Tak jest możliwość bez aku ja tak miałem w motorynce
4.Warto bo zapominasz o regulacjach
5.Nic więcej nie potrzebujesz

Dodam że zapłony te stosowano też w niektórych modelach stelli z silnikiem 023


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Supryk - 10-07-2016 16:56:11

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=33274


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Maciek_Krk - 10-07-2016 17:51:40

Dziękuje za szybkie odpowiedzi ! Smile
Spytam jeszcze czy cewka musi być dokładnie ta od Charta, czy można zastosować inną ? Bo na tą chwilę nie mogę nigdzie znaleźć takiej do kupienia.
Jeśli też to możliwe, czy jesteście w stanie oszacować realną cenę za magneto i kompletną podstawę iskrownika ( bez modułu ) do charta ? Żebym nie przepłacił... Smile


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Jaro5 - 10-07-2016 17:57:54

Cewka może być inna
A ceny kształtują się w granicach 100zł za magneto i stator.


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Supryk - 10-07-2016 18:00:19

Cewka musi byc na 6V od elektronika, simson etz
Do 140 zl max, kupisz taniej


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Jaro5 - 10-07-2016 18:05:08

Cewka może być od chiny nawet i pasuje bo sprawdzałem na simsonowskim i chartoswkim zapłonie.
Dokładnie na takiej.
http://karbownik.pl/CEWKA-ZAPLONOWA-ZIPP-OTIS


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Maciek_Krk - 10-07-2016 18:12:37

Jeśli cewka może być każda inna to w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak zamówić części i działać dalej !
Dzięki za odpowiedzi ! Jak przyjdzie zestaw do mnie i będę instalował być może jeszcze pojawią się jakieś pytania więc tematu nie zamykam Wink


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Supryk - 10-07-2016 21:48:50

Nie moze byc to kazda cewka
Nie masz mozliwosci zamykania watkow


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Jaro5 - 10-07-2016 22:01:48

Supryk ,może być ta co pokazałem i wiem to z autopsji.
A tak w ogóle widzę że nie potrafisz nawet podziękować za pomoc.


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Supryk - 10-07-2016 22:12:10

(10-07-2016 22:01:48)jaro5 napisał(a):  A tak w ogóle widzę że nie potrafisz nawet podziękować za pomoc.
Slucham?


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Maciek_Krk - 10-07-2016 22:31:00

(10-07-2016 21:48:50)Supryk napisał(a):  Nie masz mozliwosci zamykania watkow

Zdaję sobie sprawę że nie jestem adminem... po prostu będę może miał później jeszcze jakieś pytania i dlatego użyłem takiego zwrotu.

A Co do zastosowania każdej innej cewki to zdaję sobie sprawę że nie będzie to dowolna cewka, zapytałem czy ktoś wie jakie ewentualnie inne można zamiennie zastosować.

W takim razie tak jak kolega jaro5 zaproponował kupię taką cewkę, na allegro chyba jeszcze taniej da się ją kupić Smile Chyba ze można zastosować jeszcze jakąś inną? Mój kolega kiedyś w Simsonie SR50 miał cewkę z poloneza i działało elegancko, ale tam było sporo miejsca żeby ją schować. W tym przypadku im mniejsza tym lepiej Smile


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Jaro5 - 10-07-2016 23:11:14

Ja musiałem schować dość sporo w motorynce więc musiałem kombinować.
Działała u mnie bez awarii przez dość długi okres i mam ją teraz wymontowaną bo zmieniłem zapłon na mvt.
Zadziała bez problemu.
Z zamykaniem wątków to inna sprawa i dotyczy nie Ciebie.


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - Maciek_Krk - 26-07-2016 10:06:03

Czy ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu jest rownież identyczne w 023 i 027 ? Smile w rozumieniu czy podstawa iskrownika będzie w tej samej pozycji ?


RE: Zapłon z silnika 027 do 023 - fosa - 26-07-2016 11:44:18

Cewka pasuje praktycznie kazda od chinola, a i na cewce butelkowej z jawki bedzie chodzil bez problemu. Zaplon ustawiasz tak ze, tlok ustawiasz 2,5mm przed GMP i w tym momencie kreska P na magnecie ma sie pokrywac z kreska na impulsatorze, zapewne bedziesz musial wkrecic impulsator w drugie miejsce w podstawie aby ustawic odpowiednio zaplon.