Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Olej kapie z walką napędu Romet 727 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet Motors (/forumdisplay.php?fid=228)
+--- Dział: RM - Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=231)
+--- Wątek: Olej kapie z walką napędu Romet 727 (/showthread.php?tid=39716)



Olej kapie z walką napędu Romet 727 - darnok98 - 09-04-2016 08:18:25

Witam mam rometa 727 4t i zauważyłem wyciek oleju koło sprzęgła. Zjadłem sprzeglo i zobaczyłem że olej cieknie obok uszczelniacza, ile jest tych uszczelniaczy i czy trudno to jest wymienić???


RE: Olej kapie z walką napędu Romet 727 - AliveC4T - 09-04-2016 14:40:44

Nie lubię chińczyków, a szczególnie automatów, ale spróbuję pomóc. Romet 727 posiada silnik 139QMB z rodziny GY6 i używając tych danych należy szukać wszelkich informacji. Znalazłem taką stronę, a na niej taki obrazek:

Z obrazka i listy części wynika, że simering jest jeden, a zaraz pod nim jest łożysko wałka przekładni redukcyjnej.

Simeringi potrafią być upierdliwe w wymianie, ponieważ przeważnie siedzą dosyć ciasno i nie mają żadnych wystających elementów za które można je złapać i wyciągnąć. Mamy trzy rozwiązania:

- możemy rozebrać przekładnie redukcyjną i wypchnąć simering od środka. Jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie, ponieważ nie ryzykujemy uszkodzenia karteru ani powierzchni wałka, ale wymaga ogromnego nakładu pracy.

- możemy spróbować wkręcić dwa wkręty do drewna naprzeciwko siebie, w wargę simeringu i spróbować wyciągnąć całość. To rozwiązanie nie zawsze działa, gdy simering siedzi bardzo ciasno prędzej wkręty wyrwą się z tej wargi niż uda nam sie wyciągnąć cały simering. Zaletą jest to że możemy wyciągnąć simering z zewnątrz bez rozbierania przekładni, ale ryzykujemy uszkodzenie wkrętem powierzchni wałka.

- trzecie i moje ulubione rozwiązanie: możemy ostrożnie wyciąć nożykiem wargę simeringu, razem ze sprężynką. Zostaje nam wtedy sam stalowy pierścień zatopiony w gumie, który możemy wyciągnąć małym ściągaczem. Tu również zaletą jest to że nie musimy rozbierać przekładni, bo wszystko również robimy z zewnątrz.

Simeringów nie należy próbować wyciągać poprzez wciśnięcie płaskiego śrubokręta pomiędzy simering a karter, może wtedy dojść do uszkodzenia karteru i olej będzie się wylewał w tym miejscu.


P.S. Nie jedz więcej sprzęgieł, mogą Ci zaszkodzić.


RE: Olej kapie z walką napędu Romet 727 - darnok98 - 10-04-2016 10:44:29

Dzieki wielkie dzisiaj kupię i zrobię