Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów (/showthread.php?tid=37818) |
Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów - Ziomek Edek - 15-11-2015 17:45:31 Jako, że lubię grzebać w moim motorku zauważyłem ciekawą zależność. Opiszę to na przykładzie mojej wsk . Mam w niej podwyższone okno wydechowe, poszeżone w górnej części i zwiększone owk okna dolotowego. Im bardziej przyspieszam zapłon, tym więcej pary na wolnych i średnich obrotach, ale słaba góra. Odwrotnie jest gdy zapłon trochę opóźnię. Teraz jeżdżę na 2,7mm przed gmp, gdzie fabryka podaje 3mm. Silnik ,,budzi" się dopiero od 1/3 manetki i kręci wyżej . Przed przeróbkami jeździłem w zakresie 3,2-4mm i to było takie optimum dla tego silnika. Wniosek z tego taki, że gdy przerabiamy silnik i dajemy większe strojenie powinniśmy też skorygować ustawienie zapłonu, pozwalając silnikowi na wykręcenie wyższych obrotów. Czy ktoś jeszcze bawił się ustawieniami zapłonu? Jak tak to podzielcie się swoim doświadczeniem i odczuciami . RE: Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów - kolesgit01 - 15-11-2015 17:54:31 w motocyklach z większą pojemnością jest to odczuwalne np. w twojej wsce, w mojej było podobnie, natomiast w komarku raczej nie ma to sensu i najlepiej ustawić tak jak fabryka przykazała a bawiłeś się może przerwą na platynkach? RE: Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów - Ziomek Edek - 15-11-2015 18:00:39 Przerwa na przerywaczu nie ma wpływu na osiągi silnika. Za duża może powodować przerywanie przy wyższych obrotach. Teraz mam cdi i zapomniałem co to przerywacz . |