Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
chart zamula - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: chart zamula (/showthread.php?tid=36083)

Strony: 1 2


chart zamula - dawidbarganski - 18-07-2015 14:57:04

witajcie kilka dni temu nabyłem charta ale mam pewien problem na zimnym silniku pali od kopa chodzi normalnie ale po przejechaniu kilometra zaczyna go dławić czyli jak się zatrzymam i dodam gazu to buuuuuuuuu puszczam chodzi w miarę normalnie a jak znowu dodam gazu to to samo lub jeszcze przy dodaniu gazu zamuli i jeszcze coś tam próbuje pyrkać gażnik czyszczony iskra jest cały czas porządna
obstawiam moduł ale nie jestem pewien Angry


RE: chart zamula - Ziomek Edek - 18-07-2015 15:28:01

Zamula tylko na rozgrzanym silniku?


RE: chart zamula - mlody191 - 18-07-2015 19:47:37

Tłok puchnie.


RE: chart zamula - dawidbarganski - 18-07-2015 23:07:15

Tak zamula tylko na rozgrzanym silniku a co do puchniecia tloka to jest nowy na dotarciu i jezdziłem istrożnie wiec w to watpie


RE: chart zamula - charper - 19-07-2015 00:48:05

Ustaw zaplon, wyczyc bak, kranik gaźnik, sprawdź czy w uszczece korkowej się ddziury nie pozatykaly, docieraj zgodnie z zaleceniami, zwiększ dawkę paliwa jesli silnik tego wymaga.


RE: chart zamula - Stachu.G - 19-07-2015 01:28:41

Lewe powietrze?


RE: chart zamula - Ziomek Edek - 19-07-2015 12:00:33

Jakiej firmy masz tłok?


RE: chart zamula - JGNZM - 19-07-2015 12:19:28

Może masz źle dobrany tłok. Sprawdź po za gaźnikiem i typowymi objawami kompresję.


RE: chart zamula - Ziomek Edek - 19-07-2015 12:30:39

Z tego co piszesz to wnioskuje, że tłok puchnie.


RE: chart zamula - Cziki Czing - 19-07-2015 12:49:36

Ja też na nowym tłoku mam przejechane jakies 5 km, lecz leję standardowo 1:30, i nic nie zamula Tongue. Działa mi się podobna sytuacja gdy mi gaźnik przelewał i dawał za dużo paliwa przy mniejszej ilości powietrza, lecz była tak cały czas.


RE: chart zamula - dawidbarganski - 19-07-2015 13:07:42

teraz sobie tak myślę że może i on może puchnąć bo kompresja bardzo mała silnik po 200 metrach nie do dotknięcia a tłok jaki w nim mam to nie wiem bo kupiłem charta kilka dni temu i właściciel mówił że ma nowy tłok ale z jego gatki wynikało ze tłok chiński oleju leje 200ml na 5l (jak na razie)
aha i jeszcze bo do odpalania na stacyjce "1" a jak na włączonym silniku przełączę na "2" to wtedy już zaczyna kompletnie zamulać


RE: chart zamula - mlody191 - 19-07-2015 13:45:14

Pytanie, jesli sie zagrzeje to szybko opada temperatura czy musisz dluzsza chwile poczekac?

Jesli musisz dluzej czekac to lewe powietrze Smile PYtanie, jak gazujesz to szybko schodzi z obrotów czy tak w podobie do WSK-i?


RE: chart zamula - dawidbarganski - 19-07-2015 13:49:23

jak się zagrzeje to muszę poczekać z 30 minut żeby ostygł całkowicie a jeśli chce go ponownie odpalic to po 5 minutach już mogę
a z obrotow tez schodzi szybko i gasnie też


RE: chart zamula - dawidbarganski - 24-07-2015 20:07:55

witajcie ponownie może to mały odkop ale nie chciałem zakładać nowego tematu
a mianowicie teraz jest trochę inaczej (aha na pewno tłok nie puchnie )
miałem okazje założyć inny moduł i robił to samo tyle że teraz już na zimnym po prostu odpali i chodzi ale jak tylko dodam gazu to od razu buuuuuuuuuuuuuuu puszczam manetkę i znowu dodaje i to samo iskra jest taka nijaka bo kolor taki pomarańcz czasem coś niebieskie i do tego się rozwarstwia
już niewiem co to może być help


RE: chart zamula - BigSoft - 24-07-2015 20:16:53

Pomijając ewentualny problem paliwowy, a zwracając uwagę na układ zapłonowy, można przypuszczać, że uszkodzenie może tkwić w prądnicy lub cewce butelkowej (wysokiego napięcia). \

Zmierz rezystancję cewek układu zapłonowego w prądnicy. Cewkę zasilającą (przewody zielony i czarny) oraz impulsator (przewody biały i czarny). Prawidłowe wartości rezystancji znajdziesz w dziale ROMET FAQ. Oczywiście pomiarów dokonujesz na odłączonej prądnicy od reszty instalacji.

Być może problem tkwi w cewce zasilającej, ale to tylko moje przypuszczenia. Dokonaj pomiarów i albo coś wyjdzie, albo problem leży gdzie indziej.

PS. Odnośnie cewki butelkowej, to najlepiej by było podmienić na inną, sprawną.