Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych (/showthread.php?tid=32041)



Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - Kanilox - 22-01-2015 03:16:46

Siema, mam problem z moją Jawą.
Efekt jest taki że na niskich obrotach nie chce jechać a na wysokich i maksymalnych jedzie bardzo dobrze ale niestety efekt jest taki że rozkręcam do maks na dwójce, wrzucam na 3 i nie ujedzie, jak jest z górki to się rozkula ale jak równo to nie da rady.
Ogólnie jest tak jakby był jakiś wysoko strojony set ale tak nie jest bo wszystko w serii.
Efekt był taki z tym brakiem elastyczności odkąd jeżdzę tą Jawą ale moc na niskich ostatnio spadła tak bardzo że się nie da normalnie jeździć.

Kompresja 6,5bar
Tłok 3p
Na zimnym pali idealne na ciepłym kiepsko.


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - simi81 - 22-01-2015 03:36:52

Pewnie jikov ma humor. Jak ustawiony masz zapłon? Jawki są strasznie czułe na tym punkcie. Ja mam ustawione 2mm przed GMP i 0,2mm na platynach i jest idealnie, ale wiadomo że co silnik to inny. Ja bym Ci radził spojrzeć w gaźnik. Też tak kiedyś miałem ale już nie pamiętam co dokładnie było.


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - Kanilox - 22-01-2015 04:11:45

No właśnie może gaźnik, sprawdzałem go już i trochę obniżyłem poziom paliwa w komorze i dokręciłem go bo jedna śrubka była nie dokręcona i może się poprawiło o 5%.
Jutro sprawdzę ten zapłon, bo go wymontowałem i wmontowałem spowrotem na oko ale na początku było dobrze.


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - Conqeror - 22-01-2015 11:29:33

Zwiększ troche przerwe na przerywaczu, stopka się od czasu do czasu wyciera i to trzeba kontrolować


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - amin - 22-01-2015 12:57:12

Może tłumik wypal?


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - Kanilox - 22-01-2015 13:49:50

Zmniejszyłem dawkę paliwa na iglicy i trochę się poprawiło ale też może z 5%.

(22-01-2015 11:29:33)Conqeror napisał(a):  Zwiększ troche przerwe na przerywaczu, stopka się od czasu do czasu wyciera i to trzeba kontrolować
Zwiększyłem i jest jeszcze gorzej lub tak samo.

(22-01-2015 12:57:12)amin napisał(a):  Może tłumik wypal?
Tłumik nie dawno był czyszczony i od tego czasu dawałem tylko dobre oleje.


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - simi81 - 22-01-2015 17:40:43

(22-01-2015 11:29:33)Conqeror napisał(a):  Zwiększ troche przerwe na przerywaczu

Zwiększanie jeszcze potrafi pogorszyć. Zmniejszanie przerwy daje efekty.

Tak po za tym, te silniki są w ogóle mało elastyczne. Tak jak by wcale.


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - Kanilox - 22-01-2015 17:44:31

(22-01-2015 17:40:43)simi81 napisał(a):  
(22-01-2015 11:29:33)Conqeror napisał(a):  Zwiększ troche przerwe na przerywaczu

Zwiększanie jeszcze potrafi pogorszyć. Zmniejszanie przerwy daje efekty.

Tak po za tym, te silniki są w ogóle mało elastyczne. Tak jak by wcale.
Teraz jest zrobiona przerwa taka jak ma być bo była bardzo mała.

Wiem że te silniki są mało elastyczne np, porównując do Simsona albo charta ale bez przesady żeby nie dało się trójki wrzócić, wcześniej się dało normalnie, miałem też dwie inne Jawy to tam to w ogóle było normalnie fajnie.


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - plusminus - 22-01-2015 21:00:58

Ciśnienie sprężania. Możliwe, że któryś pierścień jest pęknięty.


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - Kanilox - 22-01-2015 21:30:04

A ile bar powinno być?


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - plusminus - 22-01-2015 21:53:19

Około 8 aby silnik jeszcze w miarę chodził.


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - Kanilox - 22-01-2015 22:00:46

Hmm, no to ja mam troche mniej, a tez zauważyłem ze dosyć dzwoni w tym silniku.


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - simi81 - 22-01-2015 22:06:06

To pewnie pierścionki zużyte lub pęknął któryś. Jak bys wymieniał to załóż tłok 2p. Są ponoć lepsze i były oryginalne w końcu.


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - mikolaj.lukasik - 22-01-2015 22:07:09

jak miałem 6 atmosfer w ogarze to miałem tak samo po zmienieniu cylidra i tłoka pireśceni silnik zrobił sie żwawy i szybki elastyczny


RE: Brak elastyczności silnika, muli na wolnych - Kanilox - 15-03-2015 10:12:09

Pierścienie wymieniłem to może przez 1km było lepiej, teraz już jest tak jak było wcześniej tyle że wymieniłem zdawczą na mniejszą i da się jakoś jeździć.