Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Komar] gaźnik - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Komar] gaźnik (/showthread.php?tid=27383)



gaźnik - Kazek - 10-07-2014 12:29:52

cześć
Pytanko: warto założyć do komarka 2350 taki gaźnik ( czy zwiększy osiągi albo coś...)?


RE: gaźnik - Kazek - 15-07-2014 20:30:19

pytam,bo nie wiem czy sobie taki założyć Tongue


RE: gaźnik - bartoszek5k - 16-07-2014 00:00:07

CHINOLLL!
Poszukaj oryginalnego ruskiego a będzie ci lepiej chodził


RE: gaźnik - miszcz - 30-07-2014 10:09:25

Co do s38 z k60b mam rosyjski oryginalny i muszę napisać, że jest trochę problemów z tym gaźnikiem zanim zacznie działać jak należy. Primo: jeśli chcesz założyć z filtrem stożkowym to musisz się liczyć z okropnym hałasem z gaźnika. Secundo: jeśli już się zdecydujesz na filtr stożkowy to fabrycznie ustawiony poziom paliwa w komorze pływaka jest za niski i się szybko silnik zdusza, ale jeśli zwiększysz poziom paliwa to się zaworek nie zamyka i z gaźnika jak stoi nieodpalony to leci paliwo z uszczelki na komorze pływaka. Ogólnie szerokość tej uszczelki to jakaś kpina i ciężko to do kupy dobrze złożyć. Co do osiągów i spalania na takim ustawieniu to prędkość maksymalna wzrasta(45km/h przy przełożeniu 12/35)- wkręca się podczas jazdy na wyższe obroty, nie wiem jak ze spalaniem bo tylko wczoraj tak ustawiłem; ale brakuje mocy przy niskich obrotach. Silnik musi się dobrze rozgrzać aby móc wyłączyć ssanie bo inaczej się udusi.
Do tej pory jeździłem na fabrycznym poziomie paliwa w komorze pływaka ale przesłaniałem około 3/4 wlotu gaźnika cienką szmatą, co powodowało iż się nie dusił miał mocniejszy start spalanie dokładnie 51km/l ale też prędkość maksymalna na prostym płaskim odcinku 40km/h.
Wczoraj dorobiłem stożek łączący gaźnik z rurą dolotową z pod siodełka (narazie kartonowy ale to prototyp) i dziś będę testował to rozwiązanie ale wpierw muszę się jeszcze z uszczelką komory pływaka pobawić, żeby jakoś lepiej ją ułożyć.
A i jeszcze mogę dodać iż trochę ciężko mi się go odpala. Jak miałem splanowany cylinder i podniesiony na podkładce aluminiowej o 2mm to znacznie lepiej się sprawował na tym gaźniku, a że teraz mam nowy wał ZMD, tłok ZMD, i cylinder mało używany ZMD to nie chcę go przerabiać, bo sprężanie ma bardzo dobre.