Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[FAQ] Biegi w rączce - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: ROMET F.A.Q (/forumdisplay.php?fid=163)
+--- Wątek: [FAQ] Biegi w rączce (/showthread.php?tid=25752)



[FAQ] Biegi w rączce - romek - 16-05-2014 00:30:20

Ten sposób zmiany biegów często spędza sen z powiek użytkownikom Komarów poprzez kłopotliwe podłączanie. Aby zrobić to łatwo szybko i przyjemnie:

1. Na koniec linki przy silniku nakładamy plastikową tulejkę - tą która wchodzi w kartery i wciskamy ją razem z linką do karteru
2. Mając końcówkę linki w silniku odkręcamy tą śrubkę na płaski śrubokręt u góry silnika, a następnie wyciągamy zawleczkę/gwoździk z wodzika.
3. Gdy mamy wichajsterek w rękach a linkę w silniku, zahaczamy linkę o odpowiednie ramię wichajsterka. Patrząc na to żeby nam nie wypadła, wkładamy wichajsterek na miejsce i przykręcamy śrubkę od góry.
4. Zakładamy ramię na wodzik, dajemy podkładkę i w dziurkę w wodziku wkładamy mały gwoździk/zawleczke i zaciskamy żeby nie wypadło
5. Ciagiemy linkę do kierownicy, najlepiej jest pod bakiem i nie przez lampę
6. Czyścimy korpus manetki, dajemy troche smaru UWAGA! [b] Przy demontażu pamiętamy, że na tej śrubie od spodu jest wewnątrz manetki położona malutka kulka i trzeba uważać żeby jej nie zgubić! [b]
7. Rzeczoną śrubkę z kulką ostrożnie wkręcamy lekko na swoje miejsce (byle tylko przyłapać)
8. Regulacje linki przykręcamy maksymalnie do końca (aby widać było jak najmniej gwintu)
9. Zahaczamy linkę o manetkę, lekko nawijamy ją i wkładamy w wycięcie w tej jakby rurce w którą wchodzi linka [b]Pamiętając o tym że rączka ma być ustawiona w pozycji 2 biegu

10. Przykręcamy tą srubkę z kulką tak aby manetka nie wypadała ale kręciła sie normalnie, kontrujemy nakrętką na niej
11. Regulujemy, odkręcając nakrętkę regulacyjną. Polecam ustawić sobie na bieg 0 i odkręcając nakrętkę kręcić tylnym kołem i patrzeć kiedy jest luz. Gdy już go znajdziemy, sprawdzamy poprawność włączania biegu 1 i 2 i jeśli wszystko gra kontrujemy mniejszą nakrętką. Jeśli przesadziliśmy - dokręcamy troche z powrotem i znowu patrzymy.

W przypadku gdy wystąpią luzy na rączce , odginamy delikatnie ząbki na korpusie.