Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar. - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Dział: Inne - Problemy techniczne (/forumdisplay.php?fid=194)
+--- Wątek: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar. (/showthread.php?tid=25741)

Strony: 1 2


Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar. - Zenio-16 - 15-05-2014 16:31:03

Witam,na wstępie przepraszam,jeżeli to jest nieodpowiedni dział.Szukałem na forum tematu odnośnie docierania cylindra i rzetelnej informacji nie znalałem.Wykonałem szlif cylindra,kupiłem nowy tłok i pierścionki,sworzeń i zabezpieczenia.Jestem kompletnie zielony odnośnie docierania.Proszę o szczegółowe opisanie tego etapu.Jak potraktowac silnik przed jazdą.Ilę kilometrów trwa ten proces ?Jak jeździc,by próg nie wytworzył się za nisko.Jaki olej najlepiej stosowac,miksol wystarczy ? Jakie proporcje ? Chcę wiedziec na ten temat wszystko,dosłownie.Nigdy nie miałem styczności z docieraniem tych dwóch elementów na raz,wiadomo cylinder jest inną bajką,jak i same pierścienie.


RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar. - stqc - 15-05-2014 16:45:38

jezdzij w pelnym zakresie obrotow tylko go nie przegrzej Smile 800km mmieszanka 1:25 olej semi syntetyk lub full i jakis lepszy


RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar. - Błażej - 15-05-2014 16:48:45

Witaj, trochę już przerobiłem tych pojazdów więc mogę coś powiedzieć.

Po założeniu wszystkiego, (zakładając, że masz oryginalne podzespoły, prócz pierścieni)
Zakładasz starannie wszystko i... jeździsz normalnie, bez cudów, bez ostrych szaleństw, ale też bez dziadkowania, po prostu normalnie jeździsz i tylko dbasz o to, aby nie przegrzać cylindra, czyli w ciepłe dni co jakiś czas sobie sprawdzasz czy aby nie masz zbyt nagrzanego cylindra.

Można to poznać po zapachu cylindra Big Grin