Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Chart] Wnętrze tłumika - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: [Chart] Wnętrze tłumika (/showthread.php?tid=22124)

Strony: 1 2


Wnętrze tłumika - skalpel155 - 22-01-2014 22:02:04

Jak w temacie, jako że przez tydzień będę miał troche wolnego czasu, to dziś sobie rozpatrzyłem że wkońcu zrobie porządek z tłumikiem oryginalnym i go założe [do tej pory był pseudosport, (który jak zauważyłem raz podczas zmiany na oryginalny że mi strasznie go blokuje) z racji iż oryginalny wyglądał jak 5-cio latek który wpadł pod czołg i w dodatku z 0.5cm warstwy syfu który druciak ledwo ogarnął-jedna wielka masakra Big Grin ]

Więc:
1. Czym się różnią te dwa "wkłady", który lepszy (podejrzewam że ten stożkowy)

2. Czy jeśli bym użył szpachli do zrównania wgnieceń (no ni uja nie ma ich jak wybić na zewnątrz) i pokryje ją farbą odporną na wysokie temperatury, a następnie bezbarwnym również z takimi właściwościami, to czy stanie się coś typu odpadnie itp, czy może te lakiery będą swego rodzaju "klejem"?
Pozderki Smile


RE: Wnętrze tłumika - Darek1 - 22-01-2014 22:05:53

ta pierwsza chyba lepsza, bo lepszy przepływ spalin, ale niech wypowiedzą się inni


RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 22-01-2014 22:16:03

Z tego co zauważyłem, to ta z lewej ma tylko rurkę w którą spaliny wchodziłyby, odbijały się od ścianki i wracając zachaczały o tą drugą rurkę, prowadzącą do końcówki tłumika (na oko już długa droga i jakbym był taką spaliną to raczej by mi się nie chcialo tak lecieć Big Grin) a ta druga na końcu stożka też ma taką rurkę, ale dookoła niej ma 4 ramiona o grubości ok 3mm (spaliny wpadają w rurkę oraz idą między tymi ramionami wzdłuż stożka), a sam stożek ma chyba 8 nawierconych dziurek (2 dziurki co 90stopni). To chyba tyle zaobserwowałem, jakby trzeba było to pisać to zrobie zdjęcie jak to wygląda na płasko


RE: Wnętrze tłumika - mateusz5625 - 22-01-2014 22:49:46

Ten stożkowy to jest oryginał z charta. Ten drugi chyba od simsona, a do simka są też sportowe z dwoma rurkami i taka sportowa opcja by cię najbardziej zadowoliła.
One nie różnią cię raczej przepływem spalin więc załóż sobie po wyczyszczeniu ten od charta, u mnie nic to nie blokuje.

A co do szpachli to lepiej jej nie dawaj, u mnie odpadło, ale nie miałem bezbarwnego:F


RE: Wnętrze tłumika - stqc - 22-01-2014 22:51:55

Darek 2T musi mieć odpowiedni opór spalin, aha skalpel, oba mają być Tongue W zółtej książce jest schemacik jak coś Tongue


RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 22-01-2014 23:23:23

Hmm żółtą książką uszczęśliwiłem forumowicza, ale mam skan to ogarnę może Smile Jak kupiłęm to był ten stożkowy, i powiem szczerze, jak zdjąłem spawaka i założylem ten tlumik z tym stozkiem w srodku, to biegow nie nadążałem zmieniać Big Grin zapewne będzie ten stożkowy w środku, bo tego drugiego jakby tam włożyć to dziwnie by to wyglądało tak sądzę, a już jak robić tą czeską moc to chociaż niech lekki szał będzie Smile

Ale jak wystawie moto z piwnicy to sprawdze jak chodzi na jednym i na drugim i wybiorę Smile

Co do tej szpachli, przeszukalem internety w poszukiwaniu jakichś szpachli temperaturo-odpornych i d*pa, nie ma takich szpachli chyba :/ Big Grin ale mam jeszcze w piwnicy troche szpachli po robieniu samochodu to pomodzę coś. Kto nie ryzykuje szampana nie pije. Spróbuje, jak się zrujnuje to się co innego zbuduje Smile Jak już się za to wezmę i rozgrzeje tłumik, to dodam efekt końcowy dla potomnych Smile


RE: Wnętrze tłumika - BigSoft - 23-01-2014 01:05:53

Obydwa wkłady powinny znajdować się w tłumiku Charta. Pierwszy wchodzi ten ze stożkiem do dłuższej części tłumika. Po włożeniu - mniej więcej połowa tej blachy okrągłej powinna wystawać z rury o ile dobrze pamiętam, bo na nią nakłada się końcówkę tłumiącą. W końcówce tłumika powinien być umieszczony ten wkład z przegrodami.


RE: Wnętrze tłumika - mateusz5625 - 23-01-2014 01:13:43

Nie wiedziałem że tak to wygląda, u mnke chyba jest jakaś przeróbka wtedy bo ta tylna czesc jest inna.


RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 23-01-2014 09:23:41

a wlasnie u mnie ten stozek jest w koncówce, a w tej dluzszej czesci chyba byla jakas siatka czy cos, po ktorej zostaly jakies lekko odstajace odyńce (max 8mm)


RE: Wnętrze tłumika - stqc - 23-01-2014 09:32:00

Jak czeska MOC loo?
Tak mniej więcej tłumik wygląda, tylko nie modyfikuj go ;P


RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 23-01-2014 10:14:16

hmm... Jedyne co mi przeszlo przez mysl to sie z pustym przejechac Big Grin


RE: Wnętrze tłumika - stqc - 23-01-2014 11:57:04

nie no dawaj te 2 wkłady ten silnik jest zaprojektowany pod ten tłumik, a raczej na odwrót i nie ma co mieszać Smile


RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 23-01-2014 14:58:13

Się zobaczy, jak namarźliny troche zniknie, bo narazie to marnie bym widział testy Big Grin ale sądzę że z tą jedną końcówką osiągi są "znaczniejsze" niż z dwiema.


RE: Wnętrze tłumika - mateusz5625 - 23-01-2014 18:17:57

Przypomniało mi się jak u siebie później wgniotki usunąłem. Zaspawaj jeBig Grin


RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 23-01-2014 18:44:08

Za głęboko Big Grin bym musiał ładnie "posmarkać" żeby to zawalić Big Grin czy tak czy tak to szpachla będzie trzebna Big Grin Więc tak, dziś kupilem tarczki do szlifowania, lakiery: Czarny żaroodporny, i bezbarwny, ale babka mnie w uja zrobila i powiedziala ze nie ma odmiany zaroodpornej. na allegro za to juz znalazłem. i teraz moje pytanie czy jak na czarny żaroodporny dam tą bezbarwną emulsję to nie popęka pod wpływem temperatury? bo jak ma popękać to zajde jutro to zwróce i zamówie z alledrogo ten lakier http://allegro.pl/zaroodporny-wysokotemp-spray-farba-650c-6-kolorow-i3889790333.html