Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Dział: Inne - Problemy techniczne (/forumdisplay.php?fid=194)
+--- Wątek: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali (/showthread.php?tid=21438)

Strony: 1 2


wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - charper - 30-12-2013 21:53:47

Witam
Kupiłem se cylinder dzisiejszej konstrukcji żeliwny. Od czasu kiedy go założyłem w ogóle sobie nią nie pojeździłem, bo nie mogę odpalić. Przy zakładaniu skorygowałem uszczelkę pod cylinder, żeby nie przytykało kanałów, dobrze skręciłem. Potem powojowałem z gaźnikiem bo problemy z uruchamianiem na zimnym silniku miałem i na starym cylindrze ale po 10 kopnięciach zapalał i dobrze jeździł w dwie osoby. Od kiedy zmieniłem cylinder kiedy kopię, to z raz lub dwa zakaszle i koniec. I ustawiałem zapłon, i robiłem lewatywę z benzyną gaźnikowi we wszystkie dziurki, wymieniłem przewód WN na nowy, elastyczny, fajka firmy bosch z dawnych zapasów, świeża benzyna, różne świece i nic. Dzisiaj przy okazji przygotowań do poprawek tego silnika zauważyłem, że tłok nie otwiera kanałów płuczących całkowicie. Wydechowy otwiera na styk. tak to wygląda



Panowie, co robić?


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - krzysiu1505 - 30-12-2013 22:27:22

Albo tłok lewy albo cylinder lewy. Do wymiany najlepiej i jedno i drugie, ew. jakieś korekty


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - charper - 30-12-2013 23:01:00

Napisałem do sprzedawcy dziś, ale minął z miesiąc od kupna więc jakoś słabo wierzę, żeby oddał kasę i przyjął zwrot...

Te kanały płuczące maja się otwierać na styk tak jak teraz ten wydechowy, czy jeszcze bardziej?

Jak napierdzielę jeszcze z 3 klingieryowe podkładki pod cylinder albo 4 to kawał głowicy będę musiał zedrzeć :-|


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - Djproject - 06-01-2014 20:34:32

Witam
Dokonaj pomiaru ciśnienia


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - patrykkol997 - 06-01-2014 20:51:15

Po pierwsze zdejmij tłok i daj go na odwrót bo widze że strzałka wskazuje na gaźnik a powinna być skierowana do wydechu. Może to coś pomoże.


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - emilson14 - 06-01-2014 21:04:32

Według mnie coś nie tak jest z tłokiem albo cylindrem. Lepiej załatw sobie z tamtych czasów cylinder, zrób szlif i będzie ok.


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - charper - 06-01-2014 22:33:19

(06-01-2014 20:51:15)patrykkol997 napisał(a):  Po pierwsze zdejmij tłok i daj go na odwrót bo widze że strzałka wskazuje na gaźnik a powinna być skierowana do wydechu. Może to coś pomoże.
tak kazali zakładać, inaczej połamią się pierścienie o okna, bo już przymierzałem...

@djproject niestety, nie mam czym ale jest porównywalne co na poprzednim cylindrze, lub trochę lepsze. Kiedy próbowałem uruchamiać na pych to nie dawałem sam rady wprawić w ruch wału nawet na trzecim biegu. Ślizgało się koło mimo że ja siedziałem na motocyklu... Wiem, że to nie miarodajne...
@emilson14 mam jeszcze stary cylinder z tłokiem R1 na szczęście...

Na razie rozpołowiłem silnik. Jutro będę na szkle planował kartery, bo jeszcze nie są takie złe, ale z pewnością się przyda. Potem zastosuję klingierytową uszczelkę, bo teraz miałem z kartonu + sporo sylikonu. domyślam się że to też mogło mieć jakiś wpływ. Ale zanim skręcę silnik dokładnie porównam oba tłoki i cylindry. Jak rozwiążę problem to napisze dla potomnych co i jak.


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - Wojtek3362 - 06-01-2014 22:48:20

(06-01-2014 22:33:19)charper napisał(a):  
(06-01-2014 20:51:15)patrykkol997 napisał(a):  Po pierwsze zdejmij tłok i daj go na odwrót bo widze że strzałka wskazuje na gaźnik a powinna być skierowana do wydechu. Może to coś pomoże.
tak kazali zakładać, inaczej połamią się pierścienie o okna, bo już przymierzałem...

To nie słuchaj ich tylko załóż tłok odwrotnie tzn. strzałką do wydechu...


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - charper - 06-01-2014 23:09:19

(06-01-2014 22:48:20)Wojtek3362 napisał(a):  
(06-01-2014 22:33:19)charper napisał(a):  
(06-01-2014 20:51:15)patrykkol997 napisał(a):  Po pierwsze zdejmij tłok i daj go na odwrót bo widze że strzałka wskazuje na gaźnik a powinna być skierowana do wydechu. Może to coś pomoże.
tak kazali zakładać, inaczej połamią się pierścienie o okna, bo już przymierzałem...

To nie słuchaj ich tylko załóż tłok odwrotnie tzn. strzałką do wydechu...

i polamie pierścienie bo już patrzyłem, zamek się otworzy w oknie wlotu paliwa. tego chcesz?


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - Wojtek3362 - 06-01-2014 23:15:12

To wyrzuć ten chu*** tłok bo pewnie najtańszy chiński lub samoróbka.


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - szopen45 - 06-01-2014 23:40:04

Ten tłok wg coś nie pasuje do tego cylka ;(


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - charper - 07-01-2014 01:10:56

(06-01-2014 23:40:04)szopen45 napisał(a):  Ten tłok wg coś nie pasuje do tego cylka ;(

uzasadnij swoją wypowiedź.


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - bartoszek5k - 07-01-2014 01:14:01

Według oryginału powinno być w stronę wydechu(i tak spotykałem wszystkich motorkach.
Jest jakieś prawdopodobieństwo , że dostałeś zły tłok.
Ja jednak stawiałbym na odwrócony tłok ,ale jak nie chcesz obracać to szukaj przyczyny gdzie indziej


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - charper - 07-01-2014 22:07:42

Panowie, będziecie kłucić się z instrukcją?



Bo że kupiłem dzisiejszy komplet, to zdążyłem się połapać. A co by to zmieniło, gdybym założył tłok tak jak fabryka każe w oryginalnych kompletach?


RE: wsk 125 po zmianie cylindra prawie nie pali - mikolaj.lukasik - 07-01-2014 22:19:45

Bo że kupiłem dzisiejszy komplet, to zdążyłem się połapać. A co by to zmieniło, gdybym założył tłok tak jak fabryka każe w oryginalnych kompletach?
[/quote]
ja bym sie z tym kłucił załóż tłok na odwrót i próbuj