Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Chart] Nie wkręca się na pełne obroty. - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Chart] Nie wkręca się na pełne obroty. (/showthread.php?tid=19121)

Strony: 1 2


Nie wkręca się na pełne obroty. - Seba_830 - 27-09-2013 12:53:48

Witam! Mam taki problem z moim chartem, że nie wkręca się na pełne obroty powyżej 3/5 gazu gdy daję na manetce tylko robi buuu i nie reaguje na gaz. Zapłon ustawiłem czujnikiem zegarowym więc to wykluczam. Podejrzewam że może to być gaźnik który daje za dużo paliwa i wtedy nie spala a pluje w tłumik którego końcówka jest mokra. Niepokoi mnie też spalanie które wynosi coś około 3,3 l /100km. Świece mam jakiegoś bosha może to ona jest kłopotem bo nie ma odpwiedniej ciepłoty. Podejrzewałem też simeringi na wale, bo olej ze skrzyni biegów pachnie paliwem ale z drugiej strony nie ubywa go. Gaźnik to bing.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - kamilos021 - 27-09-2013 13:41:45

Może zwiększ dawkę powietrza w gaźniku ?


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - Seba_830 - 27-09-2013 17:05:41

Tylko w moim charcie jest gaźnik binga i tam nie ma śrubki od powietrza tylko jest jedna od obrotów. Iglica jest opuszczona na najniższy rowek a poziom paliwa nie wiem jak ma być ustawiony.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - Kanilox - 27-09-2013 17:07:21

Przeczyść kranik i gaźnik bo może po prostu paliwa ma za mało.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - Hubinho - 27-09-2013 18:20:34

(27-09-2013 17:07:21)kanilox napisał(a):  Przeczyść kranik i gaźnik bo może po prostu paliwa ma za mało.

Przecież pisze, że za dużo paliwa.
Może przepustnica nie chodzi zbyt luźno, albo jakieś problemy z pływakiem. Rozkręć, przeczyść gaźnik.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - Kanilox - 27-09-2013 19:54:31

Albo za słaba sprężyna z przerywacza i przy wysokich obrotach się gubi.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - BigSoft - 27-09-2013 20:28:37



kanilox gdzie Ty tu widzisz przerywacz?

Seba_830 napisał(a):Świece mam jakiegoś bosha może to ona jest kłopotem bo nie ma odpwiedniej ciepłoty. Podejrzewałem też simeringi na wale, bo olej ze skrzyni biegów pachnie paliwem ale z drugiej strony nie ubywa go.

To, że świeca jest marki Bosch, to nie znaczy, że będzie źle chodził. Jeździłem na świecy Boscha sporo czasu i żadnych problemów nie było. Na NGK też pojedzie, tak samo jak na Iskrze. Ważna kwestia to taka, czy ta świeca jest po prostu sprawna.

Skoro masz tyle podejrzeń, to po prostu to sprawdź. Winny może być też moduł zapłonowy, który odcina Ci zapłon i silnik nie może kręcić wyżej.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - Kanilox - 27-09-2013 22:17:07

(27-09-2013 20:28:37)BigSoft napisał(a):  

kanilox gdzie Ty tu widzisz przerywacz?

Seba_830 napisał(a):Świece mam jakiegoś bosha może to ona jest kłopotem bo nie ma odpwiedniej ciepłoty. Podejrzewałem też simeringi na wale, bo olej ze skrzyni biegów pachnie paliwem ale z drugiej strony nie ubywa go.

To, że świeca jest marki Bosch, to nie znaczy, że będzie źle chodził. Jeździłem na świecy Boscha sporo czasu i żadnych problemów nie było. Na NGK też pojedzie, tak samo jak na Iskrze. Ważna kwestia to taka, czy ta świeca jest po prostu sprawna.

Skoro masz tyle podejrzeń, to po prostu to sprawdź. Winny może być też moduł zapłonowy, który odcina Ci zapłon i silnik nie może kręcić wyżej.

Zapomniałem że to dotyczy charta.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - Seba_830 - 28-09-2013 10:50:24

Od razu wykluczam że zapchany jest kranik i gaźnik, bo nie dawno czyściłem i nic się nie zmieniło. Z przepustnicą jest też wszystko w porządku nie jest zużyta. Ze świecą chodziło mi bardziej o to, że ta moja bosha może ma złą ciepłotę, ale przez to mogły by być takie objawy. Co do modułu jak go można sprawdzić?


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - BigSoft - 28-09-2013 13:17:39

Samego modułu nie da się bez specjalistycznych narzędzi, ale możesz sprawdzić działanie zapłonu na pracującym silniku za pomocą lampy stroboskopowej. Musi utrzymywać stały punkt zapłonu w całym zakresie obrotów silnika.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - Seba_830 - 28-09-2013 21:10:31

Tylko ja nie posiadam lampy stroboskopowej. A ty na co byś stawiał na za duży poziom paliwa, simeringi czy ten moduł. Dodam tylko, że zawsze pali z pierwszego i nie występuje żadne przerywanie tylko to nieszczęsne mulenie.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - Seba_830 - 30-09-2013 20:45:53

Spuściłem olej ze skrzyni i nic się nie zmienia więc to chyba nie simeringi. Zajmę się teraz poziomem paliwa w gaźniku.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - BigSoft - 30-09-2013 20:57:38

Pobaw się gaźnikiem, a jak to nic nie da, to moduł/cewka zasilająca CDI/cewka butelkowa/świeca.

Cewka zasilająca CDI - rezystancja 750 ohm
impulsator - 28 ohm

To powyższe możesz zmierzyć miernikiem uniwersalnym, odłącząjąc kostkę od modułu i w tej kostce (od prądnicy, z przewodami) można dokonać pomiaru.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - Seba_830 - 30-09-2013 21:49:00

Będę dłubał.


RE: Nie wkręca się na pełne obroty. - EGON - 24-10-2013 22:53:15

zrób pomiary jak będą podobne do tych co podał BigSoft to proponuję wymienić moduł, w swoim wymieniłem cewkę zasilającą, cewkę zapłonową (butelkowa) i na koniec został moduł i to była jednak jego wina ale moduły w charcie chyba są najbardziej awaryjną częścią układu zapłonowego