Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Mińsk] Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Mińsk (/forumdisplay.php?fid=149)
+---- Wątek: [Mińsk] Oryginalne malowanie, materiał dźwigni (/showthread.php?tid=15321)

Strony: 1 2


Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Artur - 08-06-2013 13:17:37

Proste pytanie: w jakich kolorach Romety Miński oryginalnie wychodziły? Druga sprawa - dźwignie (sprzęgła i hamulca przedniego) - one są aluminiowe? Jeśli tak, to jak je pomalować? Trysnąć normalnie, proszkowo czy jak?


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - simon1998 - 08-06-2013 13:32:12

Wiem że na pewno wychodziły w w takim ciemno niebieskim, granatowym Big Grin i jeszcze w czerwonym Big Grin


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Artur - 08-06-2013 13:34:03

Niebieskie (tu z dwa odcienie widziałem), czerwone - to wiadomo. Ale tylko w tych wychodziły? Czy może jak reszta Rometów - były malowane z palety Fiata?


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - arasszymaras - 08-06-2013 13:49:41

Jeszcze żółte chyba były, ale mogę się mylić .


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Irek - 08-06-2013 13:49:52

Dźwignie z jakiegoś dość delikatnego stopu, malowane proszkowo na czarno

Lakier to prędzej z palety Łady czy innych radzieckich producentów

Występował : błękit, biały, czerwony, żółty i ciemno niebieski.


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Norbi96 - 08-06-2013 13:50:04

Jeżeli dźwignie są aluminiowe to weź przepoleruj i tyle. Pomalujesz to zaraz się zetrze Wink


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Artur - 08-06-2013 13:52:46

Norbi, te dźwignie są malowane, także jakoś nie widzę tu zastosowania polerki. Wink

Irku, a do proszkowego malowania to jak to przygotować? Przecież nie wypiaskuję... Wyszkiełkować?

Cytat:Lakier to prędzej z palety Łady czy innych radzieckich producentów

Występował : błękit, biały, czerwony, żółty i ciemno niebieski.
A Romety Miński były malowane u ruskich czy u nas?


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Stachu.G - 09-06-2013 00:37:03

"U nas" wprowadzali tylko drobne poprawki i to głównie elektryczne stąd stacyjka jak u charta kierunki itd.
Amelinium można piaskować drobnym piaskiem bodajże kolo szkp coś takiego oferuje.
Laga charta podana właśnie takiemu piaskowaniu



RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Artur - 09-06-2013 10:17:32

Czyli u nas nie malowali tego, tak? To dlaczego barwy ruskich i naszych Mińsków są różne?

Co do aluminium - a szkiełkować nie można, tylko bawić się w jakieś drobne piaski? Skoro wszystko, co jest aluminiowe (silnik, koła itp...) się szkiełkuje, to czemu nie dźwignie?


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Irek - 09-06-2013 10:22:37

Nie u nas. Barwy radzieckich z tamtych lat są takie same

Klamki wyczyść papierem, odtłuść i pomaluj ze 6 warstw dobrym sprayem i też kupe czasu wytrzyma
(09-06-2013 00:37:03)Stachu.G napisał(a):  "U nas" wprowadzali tylko drobne poprawki i to głównie elektryczne stąd stacyjka jak u charta kierunki itd.


Wymóg przepisów, u nas moto musiało mieć światło pozycyjne stąd taka elektryka, której wiązka jest oczywiście radziecka (bo i u nich występowały Minski z akumulatorem) tylko w Polsce zastosowano inną stacyjke itd dokładnie jak napisałeś.


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Artur - 09-06-2013 10:31:14

Ale np. takieg czy takiego Rometa jeszcze nie widziałem.

Co do klamek - taniej i łatwiej wyjdzie to wyszkiełkować/wypiaskować i wymalować proszkowo, jak bawić się szprajami. I żeby to Irek jeszcze takie rozwiązanie proponował, to już koniec świata jest...


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Irek - 09-06-2013 10:36:12

To zrób jak uważasz z tym malowaniem. A ja proponuje jeszcze nowe czarne klamki kupić i bedzie najlepiej.

Te Minski co pokazałeś to już lata 90, i nieco inny model.


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Artur - 09-06-2013 10:38:01

Teraz już nie wiem, czy mówisz poważnie, czy kpisz...


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Irek - 09-06-2013 10:54:10

Chyba jednak najtaniej i najprościej wyjdzie nowe kupić
http://allegro.pl/wsk125-wsk175-minsk-dzwignia-hamulca-klamka-i3292524100.html

Odpowiedz sobie czy warto szukać piaskowania, malowania czy za 50zł mieć całe nowiutkie dźwignie Wink

Pytałeś sie jak były malowane , stwierdziłem że proszkiem ale nie proponowałem takiej opcji bo można to zrobić inaczej i też nie będzie źle.


RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni - Artur - 09-06-2013 10:57:20

Nowe wyjdą nieco ponad 50 zł, i wyglądają inaczej jak te moje. Proszkowe malowanie stopki centralnej do Ogara kosztuje 10 zł (więc i za darmo to zrobili), więc malowanie tych klameczek... Wiadomo. A przygotować samemu sobie mogę. Wink