Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Dlaczego? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Komar (/forumdisplay.php?fid=136)
+---- Wątek: Dlaczego? (/showthread.php?tid=12963)



Dlaczego? - Romeciarz351 - 29-03-2013 17:39:45

Witajcie drodzy Romeciarze!Dziwi mnie to, że w Komarku kondensator jest w lampie tzn. jak odkręcę przednią lampę to kondensator jest pod kablami stacyjki.Czy to jakaś przeróbka Rometa czy tak jest normalnie???


RE: Dlaczego? - Przemek - 29-03-2013 17:56:28

Daj zdjęcie.


RE: Dlaczego? - Romeciarz351 - 29-03-2013 18:01:27

(29-03-2013 17:56:28)Przemek napisał(a):  Daj zdjęcie.

Po co ci zdjęcie dawać, po prostu kondensator jest podłączony do przewodu gaszenia pod stacyjką


RE: Dlaczego? - wojtekr35 - 29-03-2013 18:04:45

Kondensatory w lampach to nic szczególnego, ktoś sobie zamontował bo mu się tak podobało. Podczas wyprawy Komarami do Iraku mieli kondensatory w lampach, ze względu na temperaturę, po prostu miały lepsze chłodzenie niż w silniku.


RE: Dlaczego? - stqc - 29-03-2013 18:10:44

Są na to dwa sensowe wytłumaczenia :
1. Kondensator nie nagrzewał się przez temperaturę silnika przez co dłużej pracował :F
2. Lepsze dojście aby to wymienić, nie musisz zdejmować całego zapłonu i magneta tylko wyjmujesz kabel i wkładasz no i po robocie :F
Może jest jeszcze więcej wytłumaczeń ale mi do głowy nie przychodzą Big Grin


RE: Dlaczego? - Romeciarz351 - 30-03-2013 13:17:21

A tak w ogóle to przeszkadza to w czymś czy nie?


RE: Dlaczego? - gabriel0 - 30-03-2013 13:22:34

Jeżeli twój silnik pracuje bez problemu to nie.


RE: Dlaczego? - Romet Ogar 205. - 30-03-2013 14:15:48

Może po to jest w lampie, żeby byle kto go nie odpalił, bo jak przetniesz jeden kabel od kondensatora to ci nie odpali, czyli jak założysz na kablu od kondensatora stacyjke to będzie ci odcinała zapłon i silnik nie odpali. Jest to nawet dobre zabezpieczenie.

A orginalnie miały kandensator w silniku w zapłonie, nawet on ma z jednej strony taką gąpke do smarowanie platynek.