Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Problem ze śrubami - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Komar (/forumdisplay.php?fid=136)
+---- Wątek: Problem ze śrubami (/showthread.php?tid=12000)

Strony: 1 2


Problem ze śrubami - Romeciarz351 - 28-02-2013 20:30:53

Witam wszystkich przychodzę z nowym problemem otóż on:
Chciałem odkręcić i sprawdzić,w jakim stanie jest sprzęgło ale sie nie dało bo jedna ze śrub się zaklinowała i nie chciała odkręcić.No cóż nie odkręcałem pokrywy dekla i od razu wlałem nowy olej Lux 10 do skrzyni!Wyczyściłem też nagar pod głowicą,wszystko pięknie ale dziwi mnie jeden fakt,otóż motorower odpaliłem po 7 latach,zalałem olej odpaliłem ale nie bierze oleju(czy simmeringi po takim postoju nie sparciały?). I oto moje 3 problemy:
Czy wymieniać simmeringi po takim postoju, skoro nie bierze oleju ze skrzyni(prawie nie kopci, zapłon ustawiony a mieszanka paliwowo-powietrzna średnio-uboga)?
Jak odkręcić taką śrubę, która nie chce się odkręcić?Jest ona od dekla sprzęgła w komarze!
Ogólnie na tłoku pisze NB-co to znaczy a na cylindrze pisze AK-9


RE: Problem ze śrubami - alek736 - 28-02-2013 20:34:53

Przecież oleju z sprzęgła nie może brać silnik.
Możesz psiknąć WD-40 na tą śrubkę może puści.


RE: Problem ze śrubami - kamil97 - 28-02-2013 20:38:29

To jest dwusów tłok jest smarowany olejem z mieszanki.


RE: Problem ze śrubami - Romeciarz351 - 28-02-2013 20:46:18

(28-02-2013 20:34:53)alek736 napisał(a):  Przecież oleju z sprzęgła nie może brać silnik.
Możesz psiknąć WD-40 na tą śrubkę może puści.


To skąd bierze olej ze skrzyni?Ja leje olej do dekla z boku!On idzie też do skrzynik


RE: Problem ze śrubami - stqc - 28-02-2013 20:48:45

Do śruby przyspawaj nakrętkę i odkręc ją np nasadem. Oznaczenie NB oznacz nominał z serii B bo była seria A, B, C. Napis AK-9 to rodzaj stopu z jakiego jest wykonany cylinder.


RE: Problem ze śrubami - Gospodarz96 - 28-02-2013 20:49:14

tak, ten sam olej jest w sprzęgle i skrzyni


RE: Problem ze śrubami - tramwajarz - 28-02-2013 20:53:11

Puknij w rant śruby prostym wkrętakiem i pójdzie.


RE: Problem ze śrubami - Romeciarz351 - 02-03-2013 21:07:58

Spawacz mógłby mi przyspawać do niej pręta migomatem i odkręcił by?
Wpuszczałem WD-40 ale nic to nie dało jak się nie da tego odkręcić tak się nie da, a muszę odkręcić kapę sprzęgła bo z miejsca ruszyć nie mogę a jak z popychu pale to siły nie ma na 1 i na 2 biegu.
A i jeszcze jedno nie dobrze mi się wkręca na obroty tzn. wkręca mi się ale słyszę takie buczenie przez 1/2 sekundy i dopiero łapie obroty


RE: Problem ze śrubami - Przemek - 02-03-2013 21:26:13

(28-02-2013 20:46:18)Romeciarz351 napisał(a):  
(28-02-2013 20:34:53)alek736 napisał(a):  Przecież oleju z sprzęgła nie może brać silnik.
Możesz psiknąć WD-40 na tą śrubkę może puści.
To skąd bierze olej ze skrzyni?Ja leje olej do dekla z boku!On idzie też do skrzynik

Ale to jest dwusuw i trzeba robić mieszanke. Olej w skrzyni jest tylko do smarowania trybów skrzynki biegów.

Co do śruby to ustaw tak śrubokręt ,ze jak w niego pukniesz młotkiem to sie bedzie odkręcać.


RE: Problem ze śrubami - Romeciarz351 - 02-03-2013 21:28:57

(02-03-2013 21:26:13)Przemek napisał(a):  
(28-02-2013 20:46:18)Romeciarz351 napisał(a):  
(28-02-2013 20:34:53)alek736 napisał(a):  Przecież oleju z sprzęgła nie może brać silnik.
Możesz psiknąć WD-40 na tą śrubkę może puści.
To skąd bierze olej ze skrzyni?Ja leje olej do dekla z boku!On idzie też do skrzynik

Ale to jest dwusuw i trzeba robić mieszanke. Olej w skrzyni jest tylko do smarowania trybów skrzynki biegów.

Co do śruby to ustaw tak śrubokręt ,ze jak w niego pukniesz młotkiem to sie bedzie odkręcać.

Robiłem tak już i nic a wogóle mam takie pytanie da się ustawić zapłon za pomocą multimetra?


RE: Problem ze śrubami - Przemek - 02-03-2013 21:32:58

Nie da sie.


RE: Problem ze śrubami - Romeciarz351 - 02-03-2013 21:38:41

(02-03-2013 21:32:58)Przemek napisał(a):  Nie da sie.

Da się bo mówił mi pracownik warsztatu ZMD tylko gdzie ja teraz dostane omomierz analogowy?


RE: Problem ze śrubami - Romeciarz351 - 03-03-2013 15:34:00

A jeszcze jedno takie pytanie jak odpalam mojego komarka na pych to najpierw na 2 biegu go pcham puszczam sprzęgło, wrzucam 1 bieg i puszczam sprzęgło, daję gaz i czuję szarpnięcie jedzie z 5 metrów(zwalnia na tym odcinku na pełnym gazie) i gaśnie.Co to może być sąsiad mi mówił, który ma Junaka że mam sklejone tarcze sprzęgłowe
A i jeszcze jedno na wciśniętym biegu i sprzęgle mogę do przodu go prowadzić ale do tyłu coś blokuje jedynie na luzie mogę go do tyłu pchać. Czy jest to wina sklejonych tarcz?


RE: Problem ze śrubami - Romeciarz351 - 04-03-2013 16:38:39

No ja już nie wiem co jest z tym sprzęgłem z miejsca mi nie ruszy wogóle, znajomy co ma junaka próbował ruszyć to gaśnie jak się rusza a na pych jak się odpala to jedzie jedzie zmiana biegu na 1 dużo gazu puszczanie sprzęgła mocne szarpnięcie i powoli gaśnie więc co jest, czy wszyscy są aż tacy zieloni w temacie???


RE: Problem ze śrubami - gryf114 - 04-03-2013 18:12:18

Wyreguluj gaźnik,zobacz zapłon ewentualnie zmniejsz przerwę na świecy Tongue hahhaha